Caraş-Severin, Romania

CARAŞ-SEVERIN – O nouă sesiune a examenului de Bacalaureat a debutat luni, 13 iunie.

Sesiunea iunie-iulie 2016 a avut pentru absolvenţii de liceu din Caraş-Severin un start bun. Deşi vizibil îngrijoraţi înaintea probei de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, la ieşirea din examen, tinerii s-au declarat mulţumiţi de subiectele extrase. „A fost un subiect destul de uşor. Am avut foarte multe emoţii la început dar cum doamnele profesoare au încercat tot timpul să ne ajute şi să ne liniştească, emoţiile au dispărut la un moment dat. Am avut noroc că am prins un subiect uşor şi consider că m-am descurcat. Am avut un text publicist despre o descriere a unei călătorii în spaţiu şi un text argumentativ despre cum te poate influenţa o experienţă unică, în bine sau rău“, ne-a declarat Bianca Căruntu. Şi pentru Draghiţa Bogdan subiectul extras a fost simplu. Tânăra a avut de rezolvat mai multe cerinţe pe baza unui „text descriptiv de Sadoveanu. M-am descurcat deoarece a fost simplu. La textul argumentativ a trebuit să spun despre istoria oraşului local. Aici am prezentat câteva evenimente“. Deşi emoţiile unui examen sunt inevitabile, tinerii sunt încrezători mai ales că au fost pregătiţi de profesori încă din timpul anului şcolar, după cum ne-a mărturisit Denis Ciucă, înaintea susţinerii primei probe a Bacalaureatului. Pentru susţinerea probei de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română s-au înscris 1.466 de liceeni dintr-un total de 1.792 de candidaţi la examenul din această sesiune.

Subiectele pentru probele de evaluare a competentelor lingvistice de comunicare orală în limba română, respectiv în limba maternă sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare şi cuprind texte literare şi nonliterare, funcţionale şi nonfuncţionale, cu un grad de complexitate care să permită tratarea lor integrală în maximum 10-15 minute. Rezultatul obţinut de fiecare candidat la proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, respectiv în limba maternă nu se exprimă prin note sau prin calificativ admis/respins, ci prin stabilirea nivelului de competenţă corespunzător grilei aprobate la nivel naţional: experimentat, avansat şi mediu. Candidatul care, la una din probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale refuză să raspundă sau să rezolve subiectele propuse se consideră că nu a susţinut proba. Testarea la limba română – oral se desfăşoară pe durata a trei zile, în intervalul 13-15 iunie. Ulterior, în 15-17 iunie va avea loc evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă. Pentru această probă, în Caraş-Severin s-au înscris şase absolvenţi de liceu. Aceştia vor da examen la limba germană maternă. Săptămâna viitoare, între 21 şi 24 iunie, se va desfăşura evaluarea competenţelor digitale, probă pentru care s-au înscris 1.466 de cărăşeni. Probele orale se încheie cu evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională, programată între 27 iunie şi 1 iulie. La această probă s-au înscris 1.388 de liceeni. Dintre aceştia, 1.204 au ales limba engleză, 126 – limba franceză, iar 58 de tineri vor fi evaluaţi la limba germană.