Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Opt dintre ele vor fi pietonale, iar două rutiere. În plus, Mociurul, zona zero a mizeriei şi sărăciei, va deveni zonă de regenerare urbană şi va atrage extinderea transportului în comun.

Nu este vorba despre fabulaţii sau scenarii de film, ci despre proiecte reale în care va investi municipalitatea reşiţeană. Se fac documentaţii de avizare a lucrărilor de investiţii, studii de fezabilitate pentru o serie de noi proiecte. Lista acestora este deschisă de două iniţiative importante, una vizând schimbarea dalelor din Centrul Civic, cealaltă modernizarea străzilor ce fac legătura între arterele principale din Lunca Pomostului, despre care aţi putut citi în Jurnal CS.

Dincolo de aceste două mari proiecte, Ioan Popa, primarul municipiului Reşiţa, a vorbit despre o serie întreagă de iniţiative mai puţin cunoscute: „Studiul de fezabilitate pentru legătura rutieră între artera principală a Reşiţei şi Parcul Industrial şi zona de regenerare urbană Mociur, în vederea extinderii transportului în comun. Ar mai fi documentaţia de avizare a lucrărilor de investiţii şi studiul de fezabilitate pentru amenajarea de promenade şi piste de biciclete pe ambele maluri ale râului Bârzava. Aici sunt prinse şi cele opt poduri pietonale metalice pe care vrem să facem pe Bârzava – am identificat locurile, le-am dat în lucru pentru studiul de fezabilitate profesorului Bota de la Timişoara, care este un nume în partea de drumuri şi poduri –, şi încă două poduri rutiere. Ca să legăm cu transportul public pe sub pasajul de la Intim, pod, legătură pe sub pasaj, să ne ducem pe partea cealaltă, prin spate, pe la fierul vechi, pe acolo, şi să putem ajunge în zona Mociur, în zona Mociur-Turnate şi în Zona Parcului Industrial. Pentru toate aceste lucruri este obligatoriu să faci, anterior, expertize şi studii de fezabilitate“.

Consilierii i-au cerut socoteală primarului pentru sumele mari alocate studiilor, astfel că edilul a detaliat proiectele, cerându-şi scuze că n-a apucat să le vorbească despre ele la timp. Scuza a ţinut, astfel că iniţiativele au primit undă verde.

1 Comment

  1. Eu nu am nimic cu infrumusetarea orasului. Insa trebuie facuta o prioritizare a urgenteleor, nevoilor acestui oras.
    Principala problema din acest oras este murdaria, poluarea din oras. Este o mizerie, plin de nisip si pamant cand bate vantul sau ploua este dezastru. Oricum la masuratorile celor de la mediu mereu iese totul bine si daca ar da cu bomba atomica tot bine ar iesi in oras masuratorile nu au voie sa supere pe nimeni.
    Deci curatenia orasului – a iesit din iarna murdar.

    Iar noile toalete ecologice sunt amplasate ca pixul cel putin aia din Centru de langa podul sudat strica tot aspectul, in loc sa vezi verdeata din parc vezi buda. Oare urbanismul e de acord?

    E bine cu statii de incarcat masini electrice (apropos deja parcheaza celalalte masini pe locul verde) cu toalete ca la Paris si cu chestii de promenada.

    Insa poate sunt alte urgente pentru oras.

    Sau poate nu sunt.

    Ex-Tinctor

Adaugă comentariu