Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Este trista constatare pe care o poţi face pe drumurile care încă poartă, după ani, „semnele civilizatoare“, după ce s-au făcut spargeri pentru reţelele de apă şi canalizare.

Reşiţenii răsuflau uşuraţi că s-a implementat ISPA, care a sfredelit serios asfaltul în numele apei, însă ulterior au venit fondurile structurale. Două etape se promiteau, iar la mijlocul lui 2014, erau pe listă 113 străzi din Reşiţa. Pe aproape 250 de milioane de euro, la capitolul apă se prevedeau înlocuirea a 15 kilometri de reţea şi extinderea cu alţi 16,1, iar la canal – înlocuirea a 1,2 kilometri şi extinderea cu 46,4 kilometri. Totuşi, lista străzilor a fost prea lungă și constructorii prea neserioşi pentru ca lucrurile să fie duse, din prima, la bun sfârşit. Aşa au apărut alte spărturi, însă refacerile nu le-a mai văzut nimeni.

Una dintre străzile vizate de extinderea civilizaţiei era şi Bistra, din Câlnic. Intervenţia salvatoare a făcut însă strada aproape impracticabilă, podurile devenind o problemă. Trebuie spus că strada Bistra nu este singura din cartierul reşiţean Câlnic unde oamenii se plâng de gropi sau de drumuri impracticabile, situaţie ce se acutizează când plouă.

Întrebat despre subiect, primarul Ioan Popa preciza, la sfârşitul lunii mai: „Da, aşa este, ştiu, am văzut şi eu reclamaţiile unora de acolo. Strada a fost în lucrările AquaCaraş cu Hidroconstrucţia. Mai au încă ceva de finalizat acolo. Noi nu am vrut să intervenim masiv până nu se termină lucrările, pentru că era o anomalie. Şi întotdeauna nu vom intra cu modernizări sau reabilitări serioase acolo unde AquaCaraş sau gaz sau Enel încă nu şi-au terminat treaba! Vom interveni în următoarele săptămâni pe stradă şi podul îl vom reabilita ca şi strat de asfalt aşa cum vom face şi podul de la Crossi, de la firma care are fierul vechi, acolo e aceeaşi problemă, şi le-am promis, şi într-o parte, şi în cealaltă, că în următoarele două săptămâni vom reabilita complet stratul de asfalt de pe ambele poduri“.

După toate intenţiile salvatoare ale municipalităţii, constructorii n-au mişcat prea multe degete. Iar strada Bistra din Câlnic e în aceeaşi stare: răvăşită, plină de gropi, cu şanţuri transversale, cu margini erodate de ploi şi tronsoane unde carosabilul e prea îngust pentru a fi cu adevărat practicabil şi cu un pod de acces pe care nu poate trece decât câte o maşină…

Antoniu Mocanu

3 Comments

  1. Fiti corecti si scrieti si ca asfaltul e pus de tandemul Stepi-Crina, de aceea e biodegradabil. Ca actualul nici nu stie pe unde e strada decat din auzite, e alta chestiune…

  2. S-au pus lucrurile in miscare in Resita si gloata PSD vrea in fiecare zi un articol denigrator.
    Resita in particular si Carasul in general au ramas foarte in urma cu dezvoltarea, nu se poate face totul deodata acuma. Bine ar fi sa se creeze o relatie si o emulatie cetatean-aparat administrativ cum este la Timisoara si Cluj, fiecare sa contribuie cum poate cu idei si sugestii.

    De exemplu avem un resitean – detine UrbanizeHub, cu zeci de articole referitoare la politici administrative moderne, solutii la problemele oraselor de azi, etc. S-ar implementa multe chestii benefice la Resita din ceea ce scrie in articolele alea.

Adaugă comentariu