Caraş-Severin, Romania

CARANSEBEȘ – După ce în vara anului trecut a vâslit 2500 de kilometri pe Dunăre cu drapelul României și al Caransebeșului la bord, temerarul Dan Paici se pregătește de o nouă provocare.

De data aceasta, nu pe apă, într-o barcă, ci prin deșert, într-o bătrână Dacie 1300, fabricată în 1982, supranumită „Doamna verde”. „Lupul singuratic”, așa cum este cunoscut Paici, va pleca în Raliul „Budapesta-Bamako 2016”, alături de un alt caransebeșean, Ștefan Andronache, într-o aventură de 8800 de kilometri, pe durata a 16 zile, prin 8 țări din Europa și Africa. Startul raliului va fi dat în 15 ianuarie, toți cei înscriși și mașinile acestora fiind puși la treabă încă din primele zile, când au de parcurs 3 mii de kilometri în trei zile. „Este un raliu organizat de unguri pe traseul Budapesta-Gibraltar-Maroc-Mauritania-Mali, cu punct terminus Bamako, capitala statului Mali, aproape 9 mii de kilometri. În Europa este un soi de maraton, se parcurg 3000 de kilometri în trei zile. După ce trecem în Africa, se merge cu o medie de cam 500 de kilometri pe zi”, a precizat cel supranumit „Lupul singuratic”.

Bătrâna Dacie 1300 cu cu care cei doi vor traversa deșertul a trecut printr-un amplu proces de întinerire în ultimele săptămâni, fiind testată pe drumurile din zonă. „Suntem înscriși, eu și colegul meu Ștefan Andronache, la categoria <<oldtimer>>, adică mașini de peste 30 de ani vechime. Mașina arată acum așa cum arată, am adus-o cu trailer-ul și fiecare piesă din ea ce s-a putut s-a refăcut, din punct de vedere mecanic și al vopsitului arată bine. Sunt mai multe categorii de vehicule în concurs, camioane, motociclete, 4×4 și oldtimer. Noi ne-am înscris la ultima categorie din motive economice, nu plătim niște taxe. Dacia este de fapt o acțiune umanitară, mașina se va dona în Bamako, încă nu știm cui, dar cert e că mașina nu se mai întoarce, rămâne în Africa, la un spital, organizație, asociație umanitară, vedem acolo. Noi ne vom întoarce cu avionul”, a adăugat Dan Paici.

Ca fiecare aventură a acestuia, nici cea în care va pleca peste câteva zile nu este lipsită de pericole. Pe site-ul oficial al raliului care se vrea a fi o variantă mai mică a fostului Paris-Dakar, organizatorii îi sfătuiesc pe participanți să fie foarte atenți, pentru că, mai ales în Africa, pericole pândesc la tot pasul(răpiri în Africa de Vest, tâlhari sau hoți de mașini, furtuni de nisip, atacuri teroriste, intoxicații alimentare sau polițiști corupți). Jurnal de Caraș-Severin vă va ține la curent cu informații despre parcursul echipei caransebeșene în Raliul „Budapesta-Bamako 2016”.