Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Este vorba despre traseul ce ar trebui să facă legătura între Hunedoara și Caraș-Severin, pe la Lunca Cernei.

Despre existenţa acestui drum am aflat din emailul trimis redacţiei de către un cititor al portalului nostru, Caon.ro. Atâta timp cât ai pe unde ajunge în Hunedoara, oamenii nu sunt interesaţi de alte posibile trasee. Şi totuşi, mai există unul, iar vecinii hunedoreni au terminat partea lor de drum, lungă de 30 de kilometri, doar cei şapte kilometri dintre localitatea Rusca Montană și limita cu județul vecin mai au de așteptat. Hunedorenii consideră că drumul, ce a costat aproape 23 de milioane de euro, le-ar fi extrem de util, deoarece pentru a ajunge în Caraş-Severin, trebuie să ocolească mai bine de 80 de kilometri, pe la Hațeg.

„Vrem să facem turism în judeţ, dar pentru turism avem nevoie de infrastructură. În plus, mai bine de 2.000 de localnici nu mai au acum de gând să se mute în altă parte dupa ce zona a suferit o depopulare accentuată din cauza drumurilor impracticabile. Este vorba despre un drum strategic şi sper să înţeleagă acest lucru şi vecinii noştri din judeţul Caraş–Severin, în sarcina cărora stă reabilitarea continuării acestei căi rutiere, astfel încât să avem o legătură cu Ruşchiţa şi Rusca Montană”, a afirmat preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara, Mircea Moloţ.

De cealaltă parte, autoritățile cărășene sunt de părere că cei şapte kilometri de drum nu reprezintă în momentul de față o prioritate, astfel că au îndreptat fondurile către alte căi rutiere, mult mai importante din punct de vedere al facilitării accesului spre obiectivele turistice din Caraș-Severin. „Nu era o prioritate acest drum. Pentru judeţul Caraş-Severin, practic n-are nicio importanţă, nici economică, doar dacă punem în valoare frumuseţile locului. Bugetele limitate ne-au făcut să prioritizăm investiţiile în acest domeniu. A fost nevoie să reabilităm drumurile de la Reşiţa spre Oraviţa, de la Caransebeş spre Muntele Mic şi de la Reşiţa spre Văliug. Apoi, avem nevoie de un drum de la Berzovia spre Lipova, ce să „înţepe” autostrada Timişoara – Lugoj – Deva”, a precizat, pentru colegii de la Replica din Hunedoara, și vicepreşedintele Consiliului Județean Caraş-Severin, Ionesie Ghiorghioni, potrivit căruia se va încerca obţinerea unei finanţări europene pe noua sesiune 2014 – 2020, pentru finalizarea inelului turistic Hunedoara – Caraş-Severin – Timiş.

Până atunci însă, după cum spunea cititorul nostru, granița dintre Caraș-Severin și Hunedoara, pe la Lunca Cernei, rămâne doar un loc de atracție petru turiștii care vin să vadă cum asfaltul ca în palmă se închide brusc între copaci…

Lidia Almăjanu

10 Comments

  1. Domnu Gheorghioni, dumneavoastra considerati drumu spre Oravita o realizare? Dumnezeule…ne meritam soarta…

  2. Niste INAPTI sunt pusi in fruntea conducerii…in ultimii ani s-a intamplat tot mai des lucrul acesta….iar cat despre drumul spre Oravita vai de mama lui …iti rupi masina,dar ei de unde sa stie ,circula cu masini luate din banii nostrii si daca nu esti atent te mai si calca .

  3. La cati bani au fost trebuia sa fie asfaltat de 5 ori . Drumul Oravita -Resita a fost rezerva de bani pentru alegeri politice. cred ca o dictatura militara este singura solutie cu ce se intampla…………

  4. Felicitari Domnului de la consiliu judetean! A inventat un cuvant nou: „PRIORITIZARE” Adevarata fantana de cultura! Bravo!

  5. Mai securIon Mocioalca, ai inceput campania?
    Acel drum este unul comunal si este in colegiul tau, ce ai facut tu???

  6. Propun sa se inchida drumumul Resita – Oravita si sa se faca unul de pamant pe langa!

Adaugă comentariu