Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Asta promite primarul Ioan Popa, pe lângă refacerea şi modernizarea mai multor artere din Luncă.

Interpelat de consilierii PSD vizavi de costurile mari pe care le implică studiile de fezabilitate pentru proiectele pe care Reşiţa le are în plan, primarul Ioan Popa a explicat pe ce s-a fundamentat rectificarea bugetară făcută în acest sens: „Sunt două studii de fezabilitate pe care le derulăm în perioada imediat următoare care pot fi finanţate pe Axa 4 POR, de Mobilitate Urbană: unul este Centrul Civic care are 2,2-2,3 hectare, şi aici estimarea noastră de schimbare – în primul rând schimbarea suprafeţei de pardoseală de la 2,5 centimetri la o suprafaţă serioasă, carosabilă, 90-100 de milimetri; şi celălalt – modernizarea celor şase străzi care vin de la Poliţie şi unesc A.I. Cuza cu Revoluţia din Decembrie. Moise Groza l-am făcut pe banii noştri anul trecut, şi am luat toate celelalte străzi. Mă refer la Gratz, unde e Generală 6, unde e sediul PSD-ului (George Enescu – n.r.), piaţa mică din Luncă, la Bielefeld, care leagă de sus, scările din Moroasa, până înspre un pod pietonal pe care-l propunem, şi strada din spatele universităţii. Toate cele şase străzi de la Moise Groza în sus, pe care vrem să le păstrăm în primul rând cu sens unic, cele care au sens unic. Vrem să punem piste de biciclete, parcări longitudinale, cu copaci din două în două locuri de parcare, cam aşa cum scrie cartea. Şi ăsta a fost un motiv pentru care am fost la Baden Baden (Germania – n.r.), vrem să vedem cum se lucrează acolo aceste străzi în interiorul cartierelor, în combinaţie de asfalt, cu piatră cubică, cu piste de biciclete. Pentru că eu vreau să renunţăm la ideea de a turna covoare asfaltice şi de a impermeabiliza terenul Reşiţei. Avem nevoie, şi ţările civilizate, oraşele mari îşi permeabilizează terenurile, adică lasă să treacă apa, pun structuri prin care apa de ploaie să poată să fie absorbită de teren. Pentru că, vedeţi, pluvialele în general nu fac faţă la căderile mari de ploaie“.

Potrivit edilului, Centrul Civic ne va costa undeva la 3 milioane de euro, iar cele şase străzi – undeva la 1,5-2 milioane de euro. „Eu cred că nu e o problemă, dacă avem speranţe să atragem 6 milioane de euro, să investim câteva zeci de mii într-un studiu de fezabilitate, pentru că el se trimite ulterior la finanţator“.