CARAȘ-SEVERIN – Spune șeful județului, care se arată optimist vizavi de șansele de urgentare pe care le are și cel de-al treilea drum de pe „Anghel Saligny“: DJ 683, tronson Zăvoi-Poiana Mărului!
După ce a explicat care sunt motivele pentru care două dintre proiectele depuse pe „Anghel Saligny“ sunt în fază avansată, iar al treilea curge la relanti, Romeo Dunca, președintele Consiliului Județean, spune că există și o variantă de a scurta procedurile și de a urgenta lucrurile.
„Legat de cele 3 drumuri județene finanțate prin Programul Național de Investiții «Anghel Saligny», situația e următoarea: Avem conturat câștigătorul în cazul proiectării celor două drumuri unde inițial, la prima licitație ținută, nu am găsit constructor hotărât să-și asume și proiectarea, a precizat șeful județului. Estimarea semnării celor două contracte de realizare a proiectării e în săptămâna ce începe în 12 august, urmând imediat după aceea și semnarea contractului de finanțare la minister cu banii disponibili pentru județ. Asta înseamnă că numărătoarea inversa pentru modernizarea celor două drumuri județene, Oravița- Ciclova-Potoc și Berliște-Iam-Milcoveni va începe în săptămâna 12-19 august.“
Legat de cel de-al treilea drum, Dunca a precizat: „Despre DJ Zavoi-Poiana Mărului se pare că ghinionul cu durata mai mare de execuție a DALI necesar scoaterii la licitație va putea fi compensat. Există reprezentanți a doi constructori importanți și un proprietar de firmă serioasă de proiectare cu case de vacanță la Poiana Mărului care personal m-au întrebat când se face drumul. Explicând detaliat situația, s-au arătat interesați și au cerut să nu mai pierdem timpul! Să scoatem la licitație direct proiectare cu execuție obiectiv. Lucru pe care o să-l și facem. Tot până în 15 august. Motiv pentru care informez pe această cale și pe alți constructori serioși ce pot fi interesați, să nu ezite să intre în competiție! O zonă atât de frumoasă ca Valea Bistrei și stațiunea Poiana Mărului merită un drum nou refăcut, al cărui buget e de 65 de milioane de lei cu TVA, pe 30 de kilometri. Ce mai trebuie știut, și e util constructorilor care ar putea fi interesați, e că 450.000 de euro pe kilometru ar trebui să fie cu prisosință destul, ținând cont că mai mult de 70% din acest drum a fost drum tehnic, pentru investiția de la baraj, și a fost turnat din beton. Deci vor fi economii importante la realizarea fundației de rezistență.“, a încheiat șeful județului.
JCS-A.M.