Caraş-Severin, Romania

OŢELU ROŞU – Pragul redacţiei a fost trecut, zilele trecute, cu timiditate şi modestie, de un inventator care a venit să-şi prezinte realizarea unei munci alături de o echipă mai puţin obişnuită pentru ceea ce te-ai aştepta de la una care are inovaţii în domeniul tehnic!
În componenţă, echipa inventatorilor cuprinde un profesor, absolvent al Universităţii „Babeş Bolyai“ din Cluj Napoca, alt profesor absolvent al Universităţii „Mihai Eminescu“ din Timişoara, o economistă, o absolventă de Management, la Timişoara, şi una a Liceului Teoretic din Oţelu Roşu. Echipa se poate mândri că a inventat cinci motoare diferite cu care au fost echipate tot atâtea automobile de uz personal, pe care au şi fost testate. Motoare au făcut mai multe, însă doar cele cinci, pornite în urmă cu trei ani, ne-a povestit profesorul de la Oţelu Roşu.

În aparenţă, motoarele nu ar fi diferite de celelalte folosite în industria auto, în sensul că ele folosesc tot combustibili clasici – unul benzină şi motorină, altul petrol etc. –, secretul constă însă în faptul că, odată pornite, nu au nevoie de energie pentru a funcţiona, după cum ne povesteşte prof. Constantin Pârneci, prezent în redacţia JCS: „Toţi cei cinci am considerat că trebuie să arătăm despre ce este vorba, ce avantaje sunt. În primul rând, motoarele nu consumă energie în timp ce funcţionează. În al doilea rând, nu poluează mediul înconjurător, atmosfera. Iar în al treilea rând, unul dintre ele produce la rândul său energie, deci este revoluţionar. Funcţionează fără consum de energie, fără poluare“.

Puterea unei pasiuni vechi de 50 de ani

Profesorul inventator are 86 de ani şi a investit în această pasiune încă de la 30 de ani. Şi ne-a explicat că „motorul fiecărui inventator foloseşte, simultan, trei forme de energie pe timp nelimitat, ca apoi, aceste forme de energie să fie folosite fără a fi consumate în timpul funcţionării celor cinci motoare, urmând ca acestea să nu polueze nici atmosfera, nici mediul înconjurător. Toate formele de energie se găsesc în natură (…) cu excepţia benzinei, motorinei şi a petrolului. Prima formă de energie care se exercită asupra motorului se întinde mai întâi pe 30 de centimetri, a doua pe 60 de centimetri, urmând ca aceste două forme de energie să se exercite asupra celor două roţi din partea stângă a maşinii, generând 6.300 de cai putere. La fel şi pe cele două roţi din partea dreaptă a maşinii, generând tot 6.300 de cai putere. A treia formă de energie se exercită prin intermediul unui cablu flexibil, asupra unei roţi canelate cu diametrul de 60 de centimetri, poziţionat pe transversala maşinii, la centrul acesteia. Pe cele două capete ale cablului flexibil, din partea inferioară, se sprijină două corpuri, fiecare din acestea de 20 de kilograme, care se învârt în sens invers faţă de roţile maşinii, pentru ca energia să se exercite continuu asupra roţilor maşinii, fără ca acestea să se oprească din învârtire şi fără ca maşina să mai consume energie în timpul mersului“.

Iar asta s-ar traduce şi într-o cheltuială mai mică pentru proprietarii de autovehicule dotate cu asemenea motoare.

JCS-Antoniu Mocanu