Un locuitor din Măureni dă o lecţie celor de la Drumuri - Caon.ro

Caraş-Severin, Romania

MĂURENI – Ceea ce trebuia să facă Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara, şi-a asumat să facă pe cont propriu Hary Masay din Măureni, care a plătit o firmă să cureţe terenul de pe DN 58B!

E vorba de un privat care are un teren în zonă şi care a plătit din buzunarul propriu o firmă să facă defrişări pe marginile drumului, acolo unde are el terenul, fiindcă era plin de vegetaţie. Mândru de gestul acestui cetăţean, primarul comunei Măureni, Brian Filimon, l-a felicitat pe pagina sa de Facebook, postând şi câteva fotografii elocvente. Asta în speranţa că iniţiativa acestuia va fi un exemplu şi pentru alţii, dar în primul rând pentru cei de la Drumuri. „Astfel de postări sunt despre oameni adevărați, oameni pe care ii interesează în egală măsură ca pe noi înfrumusețarea comunei. Nu mulți ar face asta din proprie inițiativă, dar încă odată dăm dovadă că suntem o comună cu oameni frumoși și dornici să ajute“, notează primarul.

Edilul ne-a explicat însă că autoritatea primăriei este limitată, fiind vorba de drumul naţional, însă ceea ce a ţinut de primărie, s-a făcut: „Hary a luat pe cont propriu defrişarea zonei, pentru a avea un aspect curat şi îngrijit. Practic, el a plătit firma care a efectuat lucrarea cu un utilaj mare, specific, şi cu încă un utilaj mai mic. A fost curăţată toată zona până la bariera dintre Gherteniş şi Măureni. Ceea ce ţine de primărie noi am făcut, am defrişat toată zona Măureni – Şoşdea, Măureni – Tormac ş.a.m.d., dar pe drumul naţional noi n-avem poziţia legală să facem aşa ceva“.

Un exemplu pentru ceilalţi locuitori din zonă şi nu numai, dar şi o lecţie pentru cei care răspund de drumurile naţionale şi care au uitat de această porţiune de drum, lucrările de curăţire a vegetaţiei fiind mai mult decât necesare acolo.

JCS-Alexandra Gorghiu

3 Comentarii

  1. Johann Nicolescu Reply

    Un exemplu foarte bun dar, vegetatia (pomi, arbusti, lastaris și iarba) de pe marginea drumurilor trebuie taiata pe o latime de 1,5-2 metrii de la marginea drumului (asfaltului). Vegetatia care mai ramane are rolul de protectie a inzapezirii drumurilor atunci cand ninge si e viscol.

  2. Exact cum spune și antevorbitorul meu, ceea ce se întâmplă acolo este criminal. Bariera aceea de vegetație proteja drumul de viscol, zăpada și vânt lateral. În plus era un perfect amortizor pentru mașinile ieșite în decor la mare viteză. Și un filtru care proteja terenul agricol de gunoaiele aruncate de unii șoferi. În alte locuri se investesc bani grei pentru bariere antiviscol pe marginea drumului, iar unde deja le avem, le defrișăm pentru a câștiga mai doi metri de teren agricol. Că arabul sau ce o fi nu o face „pentru frumusețe”. Noaptea minții.

Adaugă comentariu