Caraş-Severin, Romania

CARAŞ-SEVERIN – Subiectul suplimentării numărului de vagoane pe această rută, obiectiv istoric de patrimoniu luat cu asalt de turişti începând cu luna aprilie, a rămas în aer.

În urmă cu două săptămâni, la solicitarea mass-media locală, ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, i s-a dat o temă de casă în legătură cu suplimentarea numărului de vagoane pe această rută istorică. Cunoscută şi cu supranumele de „Semmeringul bănăţean“, linia ferată Oraviţa-Anina este a cincea cale ferată de pe teritoriul României şi prima cale ferată montană care s-a construit în ţara noastră în perioada Imperiului Habsburgic, după modelul „Semmering“-ului austriac. Chiar dacă insuficient promovată, cum au remarcat străinii care au venit special pentru această rută, monument cultural şi istoric unic în România, călătoria de la Oraviţa la Anina vine la pachet cu aventura procurării biletului de călătorie. Asta pentru că legitimaţiile de călătorie se pot procura doar în limita locurilor disponibile, cu anticipație de 30 de zile, cum precizează CFR Călători, fiindcă linia este foarte solicitată. Oamenii cer mai multe trenuri şi mai multe vagoane, mai cu seamă că se organizează călătorii de grup.

Prezent la conferinţa susţinută de ministrul Cuc, directorul Regionalei CFR Infrastructură Timişoara, Alexandru Simu, a spus că suplimentarea vagoanelor pentru trenurile care circulă pe această rută ţine de CFR Călători.

Colegii de la CFR Călători operează cu o pereche de trenuri pe această secţie feroviară. În perioada de vară operează cu trei vagoane care, într-adevăr, sunt insuficiente la câţi turişti vin să viziteze această secţie. E o secţie neinteroperabilă, noi asigurăm, din punct de vedere al infrastructurii, întreţinerea ei“, a precizat Simu.

În aceste condiţii, Cuc a promis că va purta discuţii cu cei de la CFR Călători pentru răspunde acestei solicitări, astfel încât măcar în perioada estivală să fie puse la dispoziţie mai multe vagoane. Discuţia a rămas însă în aer, deşi a început perioada în care linia este foarte solicitată de turişti. Traseul cuprinde 14 tunele şi 10 viaducte de-a lungul celor 33 de km, iar preţul unui bilet a rămas la 10 lei/persoană, plus tariful de rezervare, pentru anumite categorii de călători acordându-se facilităţi. Începând cu această lună, plecarea din Oraviţa este la 11.15 , iar din Anina de la 14.40, de luni până duminică, inclusiv.