Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Metroul SA a terminat studiul de fezabilitate încă din luna aprilie, însă CFR Infrastructură bate pasul pe loc. Precizările îi aparțin primarului Ioan Popa și au fost făcute în replică la declarația ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu!

Aflat recent la Caransebeș, Grindeanu a afirmat că proiectul se află în întârziere majoră. „Eu îmi doresc ca acele proiecte pentru trenurile cu hidrogen să poată să meargă cu o viteză mai mare. Nu e viteza potrivită în acest moment, știu că Nelu Popa ține foarte mult la acel proiect, dar ritmul nu e unul care să fie mulțumitor. Colegii de la CFR pot să vă confirme, i-am rugat să dea tot concursul să poată să se prindă aceasta finanțare. E o problemă cu trenurile cu hidrogen, au dat bine, le-au trecut alții în PNRR, dar tehnologia nu e chiar standardizată sută la sută.”, spunea Grindeanu, fără ca șefii CFR, prezenți alături de ministru la Caransebeș, să-i fi spus că s-a renunțat de o bună bucată de vreme la trenul cu hidrogen.

„Este eronat!”, afirmă Popa precizând că, de opt luni de zile, problemele sunt legate de avizele de la CFR Infrastructură și de lipsa unui protocol cu Primăria Reșița. Adică lucruri care, conform lui Popa, nu țin nici de proiectant și nici de cei care au inițiat proiectul.
„Eu sper totuși că lucrurile se vor mișca!”, a mai spus primarul, arătându-și uimirea că nimeni până acum nu i-a transmis ministrului Grindeanu că ideea de tren pe hidrogen a căzut de mult. „Studiul de soluție la care s-a lucrat indică tren pe acumulatori, care să meargă electrificat între Timișioara și Voiteni și de acolo pe acumulatori până la Reșița. E o variantă mult mai ieftină, dar discuția nu este despre ce fel de tren va fi, ci despre modernizarea căii ferate.”, a încheiat Popa.

JCS-Ionel Ivașcu