Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Spune primarul Ioan Popa, reclamând zgârcenia şi sărăcia partenerilor vestici din proiectul cu calea ferată şi trenurile pe hidrogen: „ Mulţi au strâmbat din nas că ei n-au bănuţi, că-s săraci“!

Proiectul de 300 de milioane de euro – pentru modernizarea căii ferate Reşiţa-Timişoara, cu extensie către Stamora Moraviţa, şi pentru achiziţia de  – s-a poticnit puţin în iulie, când licitaţia pentru studiul de fezabilitate (de 3,3 milioane de euro) a fost anulată din lipsă de ofertanţi. A fost însă şi o problemă, întrucât, pe motivul lipsei banilor, s-a încercat amânarea plăţilor. Doar că şi proiectantul are nevoie de bani în funcţie de etapele proiectului, mai ales că trebuie să comande câteva studii deloc ieftine.

Municipalitatea a scos din nou proiectul la licitaţie pe SICAP, iar Ioan Popa, primarul Reşiţei, a detaliat problema din vară: „Proiectul de cale ferată Reşiţa-Timişoara şi achiziţia de trenuri cu propulsie de hidrogen este din nou scos pe SICAP. A fost o neînţelegere legată de termenele de plată. Noi am fost extrem de restrictivi şi am împins termenele de plată pentru studiul de fezabilitate la realizarea a 85% din lucrări. Şi ce s-a întâmplat? Vă spun foarte sincer: există subcontractori. Firma care câştigă are nevoie de firmă care să facă ridicări topo, studii geo. Aceste ridicări topo, studii geo trebuie plătite. Şi nimeni nu poate să aştepte până când se depune de către ofertant documentaţia finală. Şi atunci, de aici au pornit anumite nemulţumiri. Evident că şi noi am făcut această împingere, pentru că din cei patru colaboratori – Consiliul Judeţean Caraş-Severin, Consiliul Judeţean Timiş, Primăria Timişoara şi Primăria Reşiţa –, mulţi au strâmbat din nas că ei n-au bănuţi, că-s săraci, că nu ştiu ce. Şi trebuie să ne scuturăm un pic de bănuţi, cam asta e ideea“.

JCS-A.M.