Suntem nevoiți să ne scuturăm un pic de bănuţi! - Caon.ro

Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Spune primarul Ioan Popa, reclamând zgârcenia şi sărăcia partenerilor vestici din proiectul cu calea ferată şi trenurile pe hidrogen: „ Mulţi au strâmbat din nas că ei n-au bănuţi, că-s săraci“!

Proiectul de 300 de milioane de euro – pentru modernizarea căii ferate Reşiţa-Timişoara, cu extensie către Stamora Moraviţa, şi pentru achiziţia de  – s-a poticnit puţin în iulie, când licitaţia pentru studiul de fezabilitate (de 3,3 milioane de euro) a fost anulată din lipsă de ofertanţi. A fost însă şi o problemă, întrucât, pe motivul lipsei banilor, s-a încercat amânarea plăţilor. Doar că şi proiectantul are nevoie de bani în funcţie de etapele proiectului, mai ales că trebuie să comande câteva studii deloc ieftine.

Municipalitatea a scos din nou proiectul la licitaţie pe SICAP, iar Ioan Popa, primarul Reşiţei, a detaliat problema din vară: „Proiectul de cale ferată Reşiţa-Timişoara şi achiziţia de trenuri cu propulsie de hidrogen este din nou scos pe SICAP. A fost o neînţelegere legată de termenele de plată. Noi am fost extrem de restrictivi şi am împins termenele de plată pentru studiul de fezabilitate la realizarea a 85% din lucrări. Şi ce s-a întâmplat? Vă spun foarte sincer: există subcontractori. Firma care câştigă are nevoie de firmă care să facă ridicări topo, studii geo. Aceste ridicări topo, studii geo trebuie plătite. Şi nimeni nu poate să aştepte până când se depune de către ofertant documentaţia finală. Şi atunci, de aici au pornit anumite nemulţumiri. Evident că şi noi am făcut această împingere, pentru că din cei patru colaboratori – Consiliul Judeţean Caraş-Severin, Consiliul Judeţean Timiş, Primăria Timişoara şi Primăria Reşiţa –, mulţi au strâmbat din nas că ei n-au bănuţi, că-s săraci, că nu ştiu ce. Şi trebuie să ne scuturăm un pic de bănuţi, cam asta e ideea“.

JCS-A.M.

7 Comentarii

  1. Politica lui Fritz Second-Hand este ca el ar vrea sa aiba proiectul de 300, de 900 de milioane, el sa imparta cascavalul si atunci se face treaba. Totul se rezuma la cascaval, cas-ca-val. Daca am ajuns in 2021 si voi nu ati inteles cum sta treaba cu cascavalul inseamna ca traiti degeaba.

  2. Dom’primariu lămurește-ne pe noi profanii, cine este publicul tinta pentru acest proiect?
    Câți calatori plătitori pe zi și sens se estimează a folosi trenul fie el și cu hidrogen? Cate perechi de trenuri vor circula zilnic? Cifrele ar trebui sa fie publice! Sau nu!?

    • Ăia la Timișoara îs preocupați să fie primii după București, sute de bloace în construcție, pariuri imobiliare de miliarde de euro, IKEA, aeroporturi noi li se rupe lor de Caraș

  3. Johann Nicolescu Reply

    De ce Consiliul Judeţean Caraş-Severin, Consiliul Judeţean Timiş, Primăria Timişoara şi Primăria Reşiţa, nu au cerut ajutorul guvernului si Ministerului Transportului pentru implementarea acestui proiect ? Potenta si resursele unui guvern, a unui minister este cu mult mai mare decat doua consilii judetene si doua primarii sau totul este pentru comisioane ?!

  4. Cred ca se vede din satelit potenta guvernului, a ministerului transporturilor. O vesnica amorteala acolo la Bucuresti. Era sa zic adormire, dar adormirea are ceva sfant in ea.

    • Johann Nicolescu Reply

      De fapt … ai dreptate, aia din guvern la Bucuresti sunt in alta lume, amortiti definitiv

  5. Afirmatia mea este valabila pentru toate guvernele din ultimii 30 de ani. Nici un proiect de tara, o strategie, nimic. Absolut nimic.
    Am ajuns sa avem viteza medie pe calea ferata sub 30 km/h. Ceva de speriat. Melcul TUSTI.

Adaugă comentariu