Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Drepturile de care beneficiază asiguraţii sunt explicate, pe larg, într-un proiect naţional.

O linie telefonică gratuită TelVerde şi un site au fost puse la dispoziţia pacienţilor pentru ca aceştia să se poată informa asupra drepturilor lor, în cadrul campaniei „Drepturile pacienţilor: Pacienţii informaţi au parte de servicii mai bune“.

Astfel, unde pacienţii pot suna gratuit, de luni până vineri, între orele 8.00 şi 20.30, la numărul de telefon 0800 080 444, sau pot accesa adresa www.drepturilepacientilor.info, unde pot afla toate drepturile pe care le au. În plus, cei care au plângeri legate de încălcarea unui drept pot solicita, prin intermediul site-ului, un punct de vedere de specialitate. Voluntarii vor prelua sesizările, iar ulterior o echipă de doctori şi manageri în domeniul medical le va răspunde persoanelor care vor semnala încălcări ale drepturilor pacienţilor, malpraxis sau condiţionarea serviciilor medicale.

Autorităţile susţin că, din discuţiile purtate cu pacienţii, a reieşit că cele mai multe persoane nu-şi cunosc drepturile, unele dintre ele elementare, atunci când solicită servicii medicale. Printre cele menţionate se află şi cel de a fi informat cu privire la tratamentul propus şi alternativele pe care le are pacientul din punct de vedere medical, pentru a alege în cunoştinţă de cauză.