Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Calea ferată Oravița – Anina, prima cale ferată montană și cea mai spectaculoasă din România, riscă să fie închisă parțial în perioada iernii, conform unei decizii recente a CFR Călători!

Andrei Szabo, președintele Asociației Euroland Banat, trage un semnal de alarmă cu privire la o nouă decizie care ar putea afecta grav viitorul acestei linii feroviare istorice. Acesta a trimis o scrisoare ministrului Transportului, Sorin Grindeanu, prin care evidenţiază consecinţele închiderii parţiale a circulaţiei pe Semmeringul bănăţean, între ianuarie şi aprilie 2025. „Domnule Sorin Grindeanu, această decizie arbitrară riscă să distrugă unul dintre cele mai valoroase obiective turistice și culturale din România, o linie feroviară promovată chiar de CFR Călători drept un simbol turistic al țării noastre.“, susţine Andrei Szabo.

Calea ferată Oravița – Anina, supranumită „Semmeringul bănățean“, este un monument de patrimoniu de clasa A, cu o istorie care începe în 1863. Cu o lungime de 33,4 km, această cale ferată trece prin 14 tuneluri săpate în stâncă și 10 viaducte spectaculoase, inclusiv Viaductul Jitin, înalt de 35 de metri și lung de 230 de metri. Linia oferă nu doar peisaje de o frumusețe rară, ci și un mijloc de transport crucial pentru comunitățile izolate din Valea Carașului. Închiderea parțială a liniei pune în pericol atât legătura dintre localitățile Oravița și Anina, cât și dezvoltarea economică bazată pe turism în această regiune. Asociația Euroland Banat subliniază că pierderea acestui obiectiv ar reprezenta un prejudiciu ireparabil pentru patrimoniul cultural-industrial al României.

În 2019, peste 10.000 de semnături au fost strânse într-o petiție menită să salveze acest traseu feroviar unic, iar campania ar putea fi reluată oricând pentru a stopa acest nou demers al CFR Călători. Reprezentanții Asociației Euroland Banat solicită Ministerului Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu, să intervină urgent pentru a asigura circulația zilnică a trenurilor pe această rută. În plus, aceștia propun implementarea unui program de întreținere și promovare a „Semmeringului bănățean“ ca atracție turistică de interes național. „Ne bazăm pe sprijinul unui ministru care cunoaște valoarea acestui obiectiv pentru patrimoniul cultural și pentru comunitățile locale. Păstrarea circulației zilnice este esențială pentru a preveni degradarea și pierderea unui simbol național.“, a concluzionat Andrei Szabo.

JCS-Denis Dutca

Adaugă comentariu