Caraş-Severin, Romania

CARANSEBEŞ – Nemulţumiţi de taxa de tranzitare, mai mulţi şoferi de TIR au protestat vineri pe centura Caransebeşului.

La începutul acestei luni, lucrările la faimoasa centură a municipiului de pe Timiş şi Sebeş ar fi trebuit încheiate, iar circulaţia redeschisă. Numai că, aşa cum anunţa Jurnal CS, lucrările de reparaţii la viaductul ce a cauzat problemele vor mai necesita încă cel puţin două luni. Vineri, 2 august, nemulţumiţi de taxa pe care trebuie să o plătească pentru a trece prin municipiu, mai mulţi şoferi de TIR au protestat pe tronsonul centurii de ocolire a Caransebeşului deschis circulației.

Edilul municipiului, Marcel Vela, împreună cu şeful secţiei Drumuri Naţionale Caransebeş, ing. Ion Boba, s-au întâlnit cu reprezentanţii Confederaţiei Naţionale Rutiere (Adrian Virgil Pop şi Siegfried Mayer) şi ai Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (Petru Petrişor şi Florin Purec). Aceştia au propus administraţiei caransebeşene trei variante: realizarea unei variante ocolitoare a viaductului prin păşunea municipiului, pe un teren pus gratuit la dispoziţia CNADNR de către Primărie, sau, dacă nu se poate, fie amenajarea unei bretele de urcare din strada Ardealului în prelungirea străzii Ştefan Jianu, fie a unei bretele de coborâre pe drumul de acces de la haldină spre municipiu, cu racord în strada Ardealului, pe fostul terasament al căii ferate dinspre Aeroportul Caransebeş.

Chiar și cu protocolul încheiat între municipalitate, transportatori și CNADNR, conflictul rămâne deschis. Primăria și şeful secţiei Drumuri Naţionale Caransebeş, ing. Ion Boba, vor înștiința Consiliul Local, respectiv conducerea centrală a Companiei, despre solicitările transportatorilor, astfel încât de la București să fie transmis în cel mai scurt timp un punct de vedere oficial cu privire la propunerile făcute pentru deblocarea acestui conflict.

Trebuie precizat că soluții asemănătoare au fost propuse CNADNR de primarul Marcel Vela încă din luna mai, atunci când s-a închis centura de ocolire, soluții negreate la momentul respectiv de conducerea Companiei, dar care nu ar mai fi creat atâtea probleme șoferilor de TIR și caransebeșenilor care suportă zilnic zgomotul și praful produse de sute de camioane care tranzitează interiorul municipiului. Rămâne de văzut dacă, după protestul de vineri, CNADNR va privi cu alți ochi situația de la Caransebeș

Nina Curiţa