Caraş-Severin, Romania

CARAŞ-SEVERIN – Reșița Reductoare și Regenerabile a proiectat și executat transmisia mecanică a primei locomotive electrice dotată cu acumulatori de tip Plug-In (LEA) livrată transportatorului național de țiței, CONPET!

Proiectul de transformare a locomotivei LDH 1250 CP – 840 în LEA a fost demarat, la solicitarea beneficiarului, în cursul anului trecut. El valorifică însă experiența acumulată începând din 2014 de către constructorii implicați, timp în care au fost modernizate alte 11 locomotive pentru Arcellor Mittal Galați.

„Este un nou succes pe care îl consemnează firma noastră în acest an. Participarea noastră la aceste proiecte este importantă și pentru orașul nostru, pentru că astfel ducem mai departe tradiția și renumele Reșiței în domeniul feroviar”, ne-a precizat Aurel Băra, directorul executiv al societății reșițene.

Locomotiva nu va fi folosită în transportul efectiv, pe distanțe lungi, ea fiind destinată serviciului de manevră feroviară pe linii ferate uzinale neinteroperabile, pentru un tonaj maxim remorcat de 2500 t, cu viteza maximă de 30 km/oră. Sursa de energie este asigurată de bateriile Li-ion cu o autonomie de 12-24 de ore, cu durata de încărcare de la 20% la 100% de aproximativ două ore. LEA este un produs versatil, ce poate fi configurat cu sau fără cabină de conducere. Puterea motorului electric asincron de tracțiune se alege în funcție de aplicația pentru care este utilizată locomotiva. Totodată, pentru creșterea autonomiei și îmbunătățirea performanțelor, ea poate fi echipată și cu un grup electrogen, devenind astfel locomotivă hibrid.

În condițiile în care o însemnată parte a activității feroviare naționale o constituie activitățile de manevră, presupunând consumuri mari de combustibil, importante emisii de noxe și costuri mari de mentenanță, LEA se recomandă ca o alternativă economică viabilă și de viitor. Iar modernizarea întregului parc de locomotive LDH al României merită transformată în proiect național.

JCS- Nina Curiţa