CARAȘ-SEVERIN – Astfel, ambițiosul proiect inițiat de Primăria Reșiței mai face un pas important spre materializare!
Proiectul, care a primit în aceste zile Acordul de mediu, vizează Linia CF 922 (Timișoara Nord – Voiteni – Moravița), care reprezintă Componenta A a planului și Linia 922a (Voiteni – Reșița Nord), amplasate în județele Timiș și Caraș-Severin, care reprezintă Componenta B a proiectului.
„Linia CF Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, are, în prezent, o lungime totală de 117,977 km și leagă Municipiul Reșița de Municipiul Timișoara și, respectiv, România de Serbia, prin trecerea frontierei la Stamora Moravița.“, a anunțat președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, cu prilejul semnării Acordului.
Potrivit acestuia, traseul proiectat se va desfășura, în general, pe actualul tronson, incluzând ajustările necesare reducerii diferențelor de nivel și lărgirii unghiurilor curbelor, astfel încât vitezele de 120 km/h, pentru trenurile de călători și 80 km/h, pentru cele de marfă să poată fi atinse!
Cunoscând particularitățile traseului, atât ca urmare a călătoriilor efectuate, cât și a parcurgerii documentațiilor tehnice, avem unele rezerve că între Reșița și Bocșa se va putea circula cu 120 km/h, chiar și după reabilitarea și modernizările avute în vedere. Potrivit proiectului, distanța între Reșița și Timișoara ar trebui să poată fi însă parcursă în 75 de minute, pentru ca, prin utilizarea unui material rulant adecvat traseului, să poată fi impulsionat și transferul transportului de mărfuri de pe rutier pe feroviar. Viitorul trafic/zi pe sectorul Reșița-Nord – Voiteni este estimat să ajungă, după finalizarea lucrărilor, la 405-673 călători și 4.460-5.541 tone mărfuri.
JCS-Walter Fleck