Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Poate cu riscul de a fi în detrimentul maşinilor! Ne vom plimba de la Fluturelu până la Kaufland. Scările care coboară din Moroasa vor fi urmate de o traversare peste Bulevardul A.I. Cuza, care va fi înălţată la nivelul trotuarului, urmată de o stradă pietonală şi un pod pietonal! 

Viziunea urbanistică este una mai mult decât modernă, urmărind să redea oamenilor oraşul, având de câştigat pietonii, în defavoarea maşinilor. În plus, trecerea de pietoni din colţul Colegiului Naţional „Traian Lalescu“ va fi ridicată la nivelul trotuarului, iar de la baza scărilor, până peste strada pietonală (Bielefeld), se vor folosi materiale cu aceeaşi textură şi vor fi demolate şi ceva garaje, pentru crearea de noi locuri de parcare.

„Treptele care coboară de la Fluturelu le vom face concomitent cu strada pietonală care se face de aici mai departe, şi vom lucra probabil cu aceleaşi materiale, că venim cu ele peste bulevard, peste A.I. Cuza încoace, cu aceeaşi textură, până la trepte. Vă mai spun încă un detaliu, că acolo la semafor covorul asfaltic va fi ridicat la nivelul trotuarului“, a precizat primarul Ioan Popa.

E o nouă tehnică, spunea edilul, un fel de bumper lung de 7-8 metri, astfel încât să nu mai fie stres că vin maşinile tare şi e trecere de pietoni şi sunt copii la şcoală. „Am luat din ceea ce spune cartea astăzi că trebuie făcut: să te duci mai mult spre biciclişti, spre pietoni şi să-i prioritizezi. Strada va fi pietonală şi în capătul ei vom face un pod metalic pietonal care va traversa Bârzava exact în axul ăla spre Kaufland şi ce mai e pe acolo“, a mai precizat primarul Reşiţei.

Şi dacă strada Bielefeld devine pietonală, maşinile parcate până mai ieri acolo vor putea fi lăsate în spatele Blocului Fetelor, unde vechile garaje vor fi demolate, pentru a crea noi locuri de parcare. Primarul Reşiţei detaliază: „În Luncă, la Căminul Fetelor, sunt 16 garaje. Am avut discuţii cu toţi proprietarii de garaje, s-a făcut o evaluare de către un evaluator acceptat ANEVAR (Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România – n.r.), preţurile de răscumpărare sunt undeva între 3.000 şi 4.500 de euro, se vor disponibiliza sume pentru achiziţia lor, după care le dărâmăm şi vom face parcaje pentru cei care stau pe Bielefeld astăzi şi nu au unde să-şi pună maşinile“.

JCS-Antoniu Mocanu