Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Nu chiar de acum, ci de abia după ce proiectantul va veni cu o soluție tehnică potrivită, facilă și acceptabilă financiar!

În condițiile în care pe (deocamdată) principala arteră de circulație a orașului, mai cu seamă pe sensul Centru – Govândari, se creează ambuteiaje la orele de vârf, se poate percepe o înfrigurată și în egală măsură înfierbântată așteptare pentru deschiderea noii variante de circulație prin fosta Platformă Mociur. Dacă lucrările executate de STRABAG sunt aproape finalizate, rămâne deschisă întrebarea: ce anume i-ar putea determina pe reșițeni să prefere totuși această variantă, având în vedere că majoritatea nu o folosesc nici pe cea din Parcul Industrial, de urâtul pietrei cubice de pe strada Mociur?

Răspunsul, evident, l-ar reprezenta dispariția pietrei cubice și înlocuirea ei cu asfalt! Acest lucru ar urma să se și întâmple, potrivit primarului Ioan Popa, care le-a explicat consilierilor locali în ultima ședință din 2024 în ce stadiu se află acest proiect. „Porțiunea respectivă, de la bariera de pe Fântânilor până în Mociur, era prinsă în proiectul de realizare a Centrului Multifuncțional, de la vechiul bazin. Soluția tehnică pentru apele pluviale a fost una foarte nepotrivită, în sensul că pe centrul drumului au proiectat preluarea apelor pluviale și trebuia făcută o săpătură din cauza diferențelor de nivel, în unele locuri de până la 3,5 m. Aceasta ne punea în dificultate cu Căile Ferate, care n-ar fi aprobat asemenea săpături, ce le-ar fi destabilizat terasamentul.“, a spus acesta.

Prin urmare, i-a fost solicitat proiectantului o modificare de soluție „ceva mai facilă și mai ieftină“, urmând ca în momentul primirii acesteia să fie demarate lucrările. „Probabil vom opri circulația vreo 2 săptămâni. Va trebui să spulberăm zona, să scoatem piatra cubică, să reproiectăm în zona de amonte trotuarul și pluvialul, să punem borduri, două straturi de asfalt. Vor fi două săptămâni în care nu se va circula deloc. Vom lucra ca-n China, zi și noapte și rezolvăm!“, a precizat Ioan Popa.

Detaliind soluția previzibilă, acesta a arătat că în zona barierei urmează fi să fie adăugată o bandă de decelerare de dreapta de circa 100 m, pentru ca actuala bandă de pe sensul de mers dinspre Mociur spre Casa de Cultură să fie destinată exclusiv acestei direcții, posibil cu o modificare a priorității. „Avem și o bucată de proiect în proprietatea noastră, de la francezii de la Immochan, de la Fântânilor până la Casa de Cultură. Acolo încercăm să facem un mic giratoriu și va trebui probabil să demolăm două clădiri (o casă singulară, cumva, sub funicular, încă una în stânga), și acolo vom face o girație ca să poată gira autobuzele pe lângă Staționarul III. Încercăm să fluidizăm traficul cât putem pe acea zonă.“, a adăugat primarul.

Dacă strada Mociur ar putea fi rezolvată, după primirea soluției tehnice, în două săptămâni „ca-n China“, e puțin probabil ca același lucru să se întâmple în același ritm cu porțiunea cealaltă, având în vedere faptul că procedurile aplicabile pentru străzile G. A. Petculescu, Crișan și Independenței (achiziții, exproprieri, demolări) rămân cele „ca-n România“.

JCS-Walter Fleck

7 Comentarii

  1. Dacă soluția miraculoasa va fi tot cu o banda de circulație pe sens, si aia ingusta ca pe bd.Revolutiei, atunci nu se rezolva problema tranzitului Mociur – Centrul Civic..
    Marele proiect de mobilitate urbana din zona Catedrala Maria Zăpezii-Muncitoresc, face ca pietonii sa meargă în șir indian, doar intr-un sens. Invers nu merge, ca se întra pe așa-zisa pista de biciclete…Lățimea trotuarului afectat pietonilor este de 30 -50 cm…la fel și în Pasajul CSR… Oare edilul a văzut aberația asta?

  2. Cărăbuș Reply

    Dar blocurile de la Mociur din 2021 lucrați la ele și de terminat se vor termina in 2030 ! Vai de firmele cu care lucrați!

  3. Unresitean Reply

    De ce nu s-a lucrat ca în China și la tramvai? De ce nu se lucrează ca în China și la regenerare urbană? După 3 ani de bătaie de joc cu PORR, după 50 de ani de locuit în condiții insalubre în micro I, ne întrebăm de ce nu s-a lucrat ca în China la niciun proiect și a trebuit să se găsească surse de finanțare pentru proiectele pe fonduri europene la care s-au depășit termenele dar comisioanele s-au încasat.

  4. Stasznyi Ștefan Reply

    Străzile principale modernizate iar aleeile dintre blocuri sunt de toată jena care nu au fost modernizate de când au fost construite adică niciodată .
    Vezi Micro I,Micro II,III sau Micro IV ce să mai zic de zona ,,Catanga” unde arată de parcă aicăzut rachetele Iskander .

  5. Dacă o sa se lucreze ca și în China, dar cu muncitori asiatici și putini romani ,cred ca lucrarea în Mociur va dura 2 -3 luni ni săptămâni.De ani de zile nu sunt în stare sa toarne 500 m de asfalt în cartierul Terova, de la întrare pana la.biserica și atunci sa ii mai credem????

  6. piatra cubică nu este de vină că șoferii ocolesc zona ci proasta ei întreținere,sunt multe orașe din vest care o vor cumpăra la preț de chilipir căci noi iubim asfaltul și mersul rapid apoi frînare la fiecare sens giratoriu că nici nu le-am numărat

  7. Diferenta intre China si satul nostru este ca aici sunt proiecte inutile emanate dintr-o gandire cu IQ redus,pe cand ceilalti au proiecte de care toata omenirea ramane uimita si la felul cum sunt realizate.Inca o comparatie marca Popa Taitelu…a renuntat la comparatia cu Oradea acum ne comparam cu China…penibil

Adaugă comentariu