Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Ne asigură consilierul județean Ioan Crina, care spune că administrația județeană a făcut rapid toate demersurile legale pentru ca bacul de la Moldova Nouă să funcționeze din nou! Iar asta s-ar putea întâmpla în cel mult o lună, dacă procedurile curg la fel de lin ca până acum!

Administrația județeană și cea a orașului din Clisură și-au dat mâna, la sfârșitul lunii trecute, pentru constituirea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Feribot Moldova Nouă-Serbia“. Iar bacul va avea șansa extinderii activității, astfel încât să asigure curse pe Dunăre, dar și să găzduiască diferite evenimente.

Vizavi de felul în care se derulează procedurile, consilierul județean Ioan Crina a precizat: „Acum că s-a făcut asocierea, urmează ca ADI să semneze toate actele, să finanțeze. Vom stabili, prin hotărâri de consiliu, cotizațiile, vom plăti, iar bacul va funcționa în continuare. Deci, după cum ați putut remarca, am făcut toate demersurile legale pentru ca bacul de la Moldova Nouă să funcționeze.“

Catamaranul Baziaș 4 și pontonul Baziaș 3, prin care se asigură legătura transfrontalieră, peste Dunăre, între malul românesc și cel sârbesc, aparțin Consiliului Județean, fiind dat în administrare SC Caraș-Serv SRL, societate creată tot de forul județean.

Fosta administrație județeană își dorea ca firma care se ocupă de bac să gestioneze și activități de deszăpezire, și de toaletare a vegetației de pe marginea drumurilor județene. În acest fel, ar fi existat posibilitatea ca, din banii de deszăpeziri și toaletări, să susțină cheltuielile bacului în perioada de iarnă, când acesta nu funcționează. Crina a reiterat însă că ideea nu ar fi avut șanse de izbândă, pentru că nu se putea scoate la licitație o asemenea activitate hibrid. L-a scuzat însă pe actualul șef al județului, pentru declarația sa inițială, potrivit căreia se putea renunța la bac, în sensul cedării acestuia, explicând că intenția a fost doar de a-l da în administrare orașului de pe Clisură: „A vrut să-l cedeze, adică să-l dea la Moldova Nouă. În mod normal, ar trebui Moldova Nouă să se ocupe, dar nu au bani, nu pot. Atunci am făcut acest ADI, sub aspectul ăsta puteam.“

Potrivit hotărârii Consiliului Județean, ADI „Feribot Moldova Nouă-Serbia“ are un patrimoniu de 200 de lei, acoperiți prin contribuție egală de județul Caraș-Severin și de orașul Moldova Nouă. Iar ultima finanțare asigurată de forul județean pentru bac a fost de 500.000 de lei, bani din care acesta a funcționat vreme de un an.

„Bacul deocamdată nu merge, dar o va face într-o lună maxim! Numai bine, când va merge, va fi și sezonul!“, a încheiat, optimist, Ioan Crina.

JCS-A.M.

1 Comentariu

  1. Mai bine îl dădeau lui Crina, ca să știm de-o treaba! Oricum a pus numai tălpi la funcționarea bacului. Acum domnul John e în CA , cu indemnizație și cu încă o sinecură în portofoliu…
    Silvică, în felul asta bacul ajunge fier vechi înainte sa ți se termine mandatul…

Adaugă comentariu