Caraş-Severin, Romania

CARANSEBEȘ – O spune administratorul aeroportului din Caransebeș, Gabriel Olariu, după semnarea acordului cu germanii de la Evia Aero pentru dezvoltarea unui pol de aviație sustenabilă pe singurul aeroport din Caraș-Severin!

Chiar dacă n-a prins proiectul de 350 de milioane de euro din PNRR, Olariu nu a depus armele și a căutat alte modalități de a dezvolta aeroportul. Inițiative private, după cum îi recomanda chiar ministrul Sorin Grindeanu ca să pună pe roate Aeroportul Caransebeș. După semnarea contractului cu Ministerul Apărării din Germania pentru exercițiul NATO care începe săptămâna viitoare, administratorul aeroportului a reușit și parteneriatul cu investitorii nemți pentru dezvoltarea unei afaceri de câteva zeci de milioane de euro. Pentru ca lucrurile să meargă ca pe roate, e nevoie ca piedicile venite din Consiliul Județean (CJ) dinspre o anumită parte să înceteze. Olariu e de părere că acel contract de concesiune încheiat în urmă cu mulți ani trebuie regândit, pentru că de atunci s-au schimbat multe măcar în domeniul aviației.

„Contractul de concesiune pe care noi îl avem cu CJ este făcut acum 16 ani de niște oameni care nu au fost tocmai niște specialiști în aviație. Eu mi-aș dori să ne aplecăm din nou asupra acestui contract de concesiune, e nevoie de o regândire din punct de vedere al conținutului. Pentru această activitate de aviație sustenabilă, este nevoie de energie verde. Pentru asta trebuie să avem voie să punem niște panouri de producție a energiei electrice verzi. Toate proiectele legate de finanțarea acestor parcuri de energie electrică merg pe minim 20 de ani, noi nu mai avem decât vreo 14 rămași din contract, dar contractul prevede posibilitatea extinderii cu încă jumătate din cât a fost inițial, deci s-ar mai putea extinde cu încă vreo 15 ani, ceea ce ne-ar duce undeva la 29 de ani și ne-am putea încadra pe toate programele de finanțare. Sigur, Evia Aero va investi din banii lor, dar dacă există fonduri europene ar fi păcat să nu beneficiem de ele. Asta e o discuție pe care trebuie să o avem cu CJ și cu siguranță o vom avea!”, a explicat Gabriel Olariu.

Omul de afaceri mai spune că din partea aeroportului există bune intenții, mai ales că „cea mai mare parte a datoriei către ei a fost stinsă, contul a fost deblocat, suntem într-o relație, spunem noi, mult mai relaxată cu CJ, cel puțin din punctul nostru de vedere și semnarea acestui acord cu Evia Aero dovedește că suntem serioși și suntem luați în considerare de parteneri externi și merită ca și CJ să ne dea puțin mai mult credit.”

„Sunt sută la sută de acord cu partenerul meu!”, a concluzionat CEO-ul de la Evia Aero, Florian Kruse.

JCS-R.M.