Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Externalizată în prezent la Reșița, activitatea de salubrizare a fost transferată către Serviciul Public Direcția pentru Întreținerea și Repararea Patrimoniului Consiliului Local!

Consilierii locali au aprobat, luni, o hotărâre de la a cărei aplicare Municipalitatea se așteaptă ca, de la 1 februarie 2025, serviciile de salubritate stradală să fie prestate la un nivel calitativ superior și la un preț mai mic decât în prezent. Subiectul se află în pregătire de câteva luni, urmare a faptului că prestațiile firmelor specializate au devenit din ce în ce mai scumpe, iar, potrivit calculelor edililor, prin efectuarea lor „în casă“ s-ar putea reduce cheltuielile chiar la jumătate.

Astfel, Serviciul Public „Direcția pentru Întreținerea și Repararea Patrimoniului Consiliului Local – Serviciul de Iluminat Public și Deszăpezire“ preia în administrare, prin gestiune directă, activitățile de măturat, spălat și stropit căi publice, inclusiv prin colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de tratare, curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice din municipiu și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț.

„Până la finele lunii trebuie să ajungă la Reșița cele două utilaje achiziționate din Germania și Olanda: una de mari dimensiuni pentru zona rutieră, cealaltă pentru zonele pietonale, piațete, parcuri și Centrul Civic, și urmează să mai achiziționăm încă două. Avem deja în dotare o autoperie pe care o foloseam când asfaltam sau în diverse alte situații, dar și o gunoieră utilizată până acum mai mult pentru colectarea ierbii cosite.“, a explicat viceprimarul Daniel Călin, referindu-se la dotarea noului serviciu de salubritate.

În ceea ce privește personalul care se va ocupa de la 1 februarie de curățenia Reșiței, edilul spune că există deja 21 de cereri de angajare pentru cele 30 de posturi prevăzute în organigramă, 18 dintre candidați lucrând în prezent la actualul prestator de servicii de curățenie stradală. „Ne vom opri la acest număr de 21 de angajați, deoarece mai avem, zilnic, 10-12 persoane beneficiare de ajutor social care pun frumos mâna pe mătură, lopată și pe făraș, stau 8 ore și fac curățenie în oraș. Pe lângă aceștia, zilnic avem două, trei sau chiar cinci persoane care fac muncă în folosul comunității, care nu și-au plătit amenzile, sau au condamnări pentru că au băut și au condus și sunt obligate să presteze 40 de zile de muncă în folosul comunității.“, a adăugat Daniel Călin.

Potrivit acestuia, în varianta internalizată, activitatea serviciului ar putea fi executată la un preț de 150.000 – 160.000 de lei pe lună, față de 250.000 de lei cât se plătea către Supercom sau 350.000 cât a solicitat Brantner. Astfel, doar din economii, într-un an, Serviciul s-ar putea dota cu tot ce este necesar pentru o prestație de o calitate superioară.

JCS-Walter Fleck

Adaugă comentariu