REŞIŢA – Calea de rulare a tramvaiului a devenit un cui al lui Pepelea când vine vorba de asfaltări. În ultimii ani, şoferii de pe străzile Reşiţei s-au putut bucura de pe urma asfaltărilor, lărgirii unora dintre artere şi crearea de noi locuri de parcare. Totuşi, vechea cale de rulare a tramvaiului reşiţean nu a făcut decât să stea-n drumul executanţilor lucrărilor.
Iar problema a devenit acută mai ales în cazul proiectului de reabilitare a carosabilului, de amenajare de parcări şi trotuare din zona veche a oraşului.
„În urma analizei situaţiei din teren, s-a constatat că dacă se procedează la frezarea suprafeţei de rulare existente, în grosime de 6 cm, urmată apoi de aşezarea a două straturi de beton asfaltic, cota liniei roşii va fi superioară celei existente cu 4 cm. Astfel, în zona cu linie de tramvai, inclusă în una din benzile de circulaţie de pe ambele sensuri, suprafaţa de rulare va fi mai înaltă decât nivelul superior al liniei de tramvai, fapt ce ar genera denivelări inacceptabile din punct de vedere al traficului auto şi al evacuării apelor pluviale din zona căii de rulare”, se arată într-o informare purtând semnătura Titianei Cătană, directorul executiv al Serviciului de Investiţii din cadrul municipalităţii.
„În vederea remedierii acestei situaţii, pe baza unei dispoziţii de şantier, s-a dispus frezarea suprafeţei căii de rulare pe o adâncime de circa 6 cm, aşezarea unui strat de geocompozit – pentru întârzierea transmiterii fisurilor de la stratul inferior spre cel superior – peste care se va aşterne un strat de uzură de beton asfaltic cu grosimea de 6 cm“, se mai arată în documentul citat.
Totuşi, reprezentanţii municipalităţii ne-au asigurat că nu se pune problema acoperirii liniei de tramvai, fiind vorba doar de un studiu de fezabilitate şi că, din cauza faptului că nu s-au executat anumite lucrări, economisindu-se astfel bani, s-a propus executarea altora după cum urmează. Printre zonele vizate se numără străzile din spatele Casei de cununii, trotuarele din jurul bisericii din zonă, parcările şi spaţiile verzi.
De asemenea, va fi reabilitată parcarea din spatele blocului Romarta şi accesul de la aceasta până la parcarea de la hotelul Semenic, în zona staţiei de taxi (deja reabilitată de primărie), precum şi strada, locurile de parcare şi trotuarul din spatele blocului Samantha, de la intrarea de lângă Primăria Reşiţa, până la intersecţia cu strada din faţa blocului CEC.
Antoniu Mocanu