Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Calea de rulare a tramvaiului a devenit un cui al lui Pepelea când vine vorba de asfaltări. În ultimii ani, şoferii de pe străzile Reşiţei s-au putut bucura de pe urma asfaltărilor, lărgirii unora dintre artere şi crearea de noi locuri de parcare. Totuşi, vechea cale de rulare a tramvaiului reşiţean nu a făcut decât să stea-n drumul executanţilor lucrărilor.

Iar problema a devenit acută mai ales în cazul proiectului de reabilitare a carosabilului, de amenajare de parcări şi trotuare din zona veche a oraşului.

„În urma analizei situaţiei din teren, s-a constatat că dacă se procedează la frezarea suprafeţei de rulare existente, în grosime de 6 cm, urmată apoi de aşezarea a două straturi de beton asfaltic, cota liniei roşii va fi superioară celei existente cu 4 cm. Astfel, în zona cu linie de tramvai, inclusă în una din benzile de circulaţie de pe ambele sensuri, suprafaţa de rulare va fi mai înaltă decât nivelul superior al liniei de tramvai, fapt ce ar genera denivelări inacceptabile din punct de vedere al traficului auto şi al evacuării apelor pluviale din zona căii de rulare”, se arată într-o informare purtând semnătura Titianei Cătană, directorul executiv al Serviciului de Investiţii din cadrul municipalităţii.

„În vederea remedierii acestei situaţii, pe baza unei dispoziţii de şantier, s-a dispus frezarea suprafeţei căii de rulare pe o adâncime de circa 6 cm, aşezarea unui strat de geocompozit – pentru întârzierea transmiterii fisurilor de la stratul inferior spre cel superior – peste care se va aşterne un strat de uzură de beton asfaltic cu grosimea de 6 cm“, se mai arată în documentul citat.

Totuşi, reprezentanţii municipalităţii ne-au asigurat că nu se pune problema acoperirii liniei de tramvai, fiind vorba doar de un studiu de fezabilitate şi că, din cauza faptului că nu s-au executat anumite lucrări, economisindu-se astfel bani, s-a propus executarea altora după cum urmează. Printre zonele vizate se numără străzile din spatele Casei de cununii, trotuarele din jurul bisericii din zonă, parcările şi spaţiile verzi.

De asemenea, va fi reabilitată parcarea din spatele blocului Romarta şi accesul de la aceasta până la parcarea de la hotelul Semenic, în zona staţiei de taxi (deja reabilitată de primărie), precum şi strada, locurile de parcare şi trotuarul din spatele blocului Samantha, de la intrarea de lângă Primăria Reşiţa, până la intersecţia cu strada din faţa blocului CEC.

Antoniu Mocanu

5 Comments

  1. ma hotilor voi vreti sa furati linia, cum ati furat cablul de alimentare, si nu stiti cum!?!? cu multe cuvinte si promisiuni, din care omul de rand nu prea intelege mai nimic si chiar daca ar intelege nu ar avea ce face, o sa dispara si calea de rulare a tramvaiului si nimeni nu o sa fie raspunzator ca doar orasul este al vostru si nu al tuturor. vreti sa va dau exempul lui marchis care a fost filmat cand a „luat” conductorii de alimentare (daca ziceam furat am fi aflat de ceva sanctiuni penale, doar este furt) si s-a vorbit 2 sau 3 zile si atat. asa ca dom primar dai drumul ca, oricum tramvaie nu mai exista, calea de rulare din depou a disparut depoul va dispare si atunci reiese din articolul de sus ca pentru binele comunitatii s-au intreprins aceste „lucrari” (iar nu pot sa le zic furtisaguri).

    • Ovidiu, stii vorba aceea: daca taceai, filozof ramaneai dar cum asta nu s-a intamplat, inseamna ca ai probleme de intelegere a textului. Daca tot ai atat de mult timp sa scrii comentarii, mai citeste o data, de doua, de trei, de cate ori ai nevoie articolul si poate vei reusi sa intelegi ca nu va disparea calea de rulare (apropo, corect este va disparea, nu dispare, dar asta e deja prea mult pt tine).

  2. Andrei, ma bucur ca ai avut timp sa citesti si articolul si raspunsul meu, dar daca vei lua o carte de gramatica vei vedea ca amandoua formele de exprimare sunt corecte, adica el va disparea sau el va dispare. oricum mersi pentru corectie, daca este cazul. o zi buna.

  3. „… fapt ce ar genera denivelări inacceptabile din punct de vedere al traficului auto şi al evacuării apelor pluviale din zona căii de rulare…” mai toate strazile nou asfaltate sunt asa! La Victoria dupa ploaie poti face baie linistit, dar asa e cand lucrarile se fac doar din pix iar receptia lucrarii se face din birou de sub instalatia de aer conditionat! Si a mai trecut o zi!

    • RECEPTII DIN BIROU POATE FACI TU DE CUNOSTI ASA DE BINE SUBIECTUL. POATE AI AUZIT SI DE RECEPTORI PLUVIALI SI DE UN OPERATOR JUDETEAN AQUACARAS CARE ARE OBLIGATIA SA MONITORIZEZE RETELELE PLUVIALE. CEEA CE FACI TU ESTE DIN „PIX” SI SE NUMESTE TEORIE. CU PRACTICA E MAI GREU.

Adaugă comentariu