Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Asta este concluzia pe care a tras-o senatorul Marcel Vela – despre care s-a spus că i-a cerut demisia lui Romeo Dunca –, după ce a văzut cum se lucrează la DJ 608, pe care îl consideră de o deosebită importanță, în special pentru explozia turistică și investițională pe care o anticipează în zonă!

Palatul administrației județene a găzduit, miercuri, 10 august, o conferință de presă pe tema lucrărilor la DJ 608 și a proiectelor în derulare la Reșița, implicând participarea senatorului Marcel Vela, a președintelui Consiliului Județean, Romeo Dunca, a primarului Ioan Popa și a secretarului de stat Ovidiu Cîmpean, din cadrul Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

După ce a vizitat șantiere din Reșița și din județ, secretarul de stat Ovidiu Cîmpean s-a declarat încântat de implicarea autorităților locale și județene în asigurarea bunei implementări a proiectelor, și l-a apreciat pe primarul Ioan Popa ca fiind unul dintre campionii atragerii de fonduri europene, dar și pe șeful județului, pentru că a reușit să țină în frâu și chiar să reducă cheltuielile lucrărilor la drumuri, în aceste vremuri în care prețurile construcțiilor tot cresc.

Șeful administrativului reșițean a subliniat că la ministerul de resort există o echipă serioasă, eficientă, care știe practică, nu doar teorie, inclusiv realitățile cu care se confruntă autoritățile din teritoriu vizavi de accesarea banilor europeni. „Într-adevăr, proiectul tramvai este cel mai mare proiect postrevoluționar din oraș, atinge aproape 100 de milioane de euro, suntem într-o cursă contra cronometru, cu decembrie 2023, dar avem șansa unui constructor bun, bine mobilat ca și echipe de lucru, și care sunt convins că ne va duce lucrarea la bun sfârșit, în timp“, a încheiat, cu optimism, Nelu Popa.

Senatorul Marcel Vela a vorbit, și el, despre reducerea și nu creșterea cheltuielilor, despre calitatea lucrărilor, apreciindu-l pe Romeo Dunca pentru economie, tenacitate și spiritul gospodar de care a dat dovadă, inclusiv de implicare. Și a dezvăluit cum crede că Dunca a făcut economie la DJ 608, prin păstrarea vechilor rigole din drum, care erau intacte, funcționale, pe care le-a decopertat, eliminând astfel cheltuieli importante din proiect, pe 18 din cei 41 de kilometri ai acestuia. Oficialul a subliniat importanța DJ 608 care leagă Cornereva de Teregova, și ne-a asigurat că din acest weekend turiștii vor putea vizita lacul Rusca Teregova mergând pe un drum civilizat, artera împlinind în primul rând un vis al tuturor celor care locuiesc în acel loc binecuvântat de Dumnezeu. A amintit de potențialul istoric al zonei, cu cătunele din Cornereva, cu diferite tipuri de turism ce pot fi deja practicate, care vor atrage în final dezvoltarea, și a ținut să-l felicite pe Romeo Dunca, pe echipa de la CJ, pe constructor, pe inginerii, diriginții de șantier, muncitorii, cei cu camioanele pe care i-a găsit prezenți la fața locului, pentru activitatea efervescentă care creează o stare de confort și de bine, despre eforturile extraordinare care i-au dat asigurări că județul este pe mâini bune, gestionat cu înțelepciune și profesionalism. Mai ales că vizita în teren a fost făcută inopinat, iar constructorul nu a fost anunțat dinainte. Și a iterat ideea că merită să vizităm acest loc care se va bucura, în viitor, de o extraordinară explozie turistică și de investiții.

Despre Emiliano Vest, constructorul minune de acum, care lucrează foarte bine pe acest tronson, pentru că, așa cum spune Dunca, s-a exercitat presiune din partea județului, șeful CJ crede că nu a fost stimulat de administrația precedentă sau chiar că ar fi fost stricat de aceasta. În plus, a luat prea multe lucrări de care nu s-ar fi ținut. Acum, însă, a lăsat alte lucrări, inclusiv cele de pe Valea Almăjului, pentru a le face bune pe acestea, iar Dunca a subliniat că trebuie să continue să-i determine „să lucreze. Nu sunt ok nici ei și nici cei care au gestionat în trecut. Dar îi îndreptăm, pentru că intenția noastră este să lucrăm cu toți. Intenția noastră este să avem grijă de absolut toți constructorii, fie ei buni sau răi, sau fie răi în administrația trecută, când conducerea probabil că n-a avut grijă de ei și i-a stricat. Și acum noi încercăm să-i aducem pe linia bună. Pe DJ 608 Emiliano Vest lucrează bine“, a încheiat Dunca.

JCS-Antoniu Mocanu