Grindeanu și Drulă se contrazic pe Drumul Expres Craiova-Lugoj - Caon.ro

Caraş-Severin, Romania

CARANSEBEȘ – Actualul ministrul al Transporturilor a spus vineri la Caransebeș că modul în care predecesorul său a gândit licitația studiului de fezabilitate (SF) pentru drumul menționat era ca și cum nu s-ar fi dorit realizarea acestuia! Fostul ministru spune însă că Grindeanu a anulat ilegal licitația și că noua licitație nu duce decât la o și mai mare întârziere!

Întrebat vineri care e mai stadiul Drumului Expres Craiova-Lugoj, ministrul Sorin Grindeanu „a dat din casă” de la Ministerul Transporturilor și a explicat de ce a ales să segmenteze SF-ul. Grindeanu a precizat că obiectivul său e să așeze acest proiect, deosebit de important pentru bănățeni, pe făgașul corect, că să nu mai poată fi întors din drum de nimeni, oricine ar fi ministru, de la orice partid.

„Când am mers ministru, am găsit un proiect pe Drumul Expres Craiova-Lugoj, pe 300 de km, care era dintr-una. Acum vă spun chestiuni de detaliu din minister: când faci proiecte de acest tip, înseamnă că nu vrei să le faci, așa ceva nu poate fi făcut în forma asta. Doar studiul de fezabilitate trebuia să dureze 4 ani, după care urmau proiectare și execuție. Am beneficiat de o decizie a CNSC (Comisia Națională de Soluționare a Contestațiilor-n.r.) care a dat în reevaluare licitația făcută atunci, am anulat-o și am segmentat-o. Pentru că e evident că, de exemplu, relieful pe porțiunea de la Slatina Timiș până la Lugoj e de un anumit tip, permisiv. De la Slatina-Timiș la Severin e o bucată mai dificilă, dar de la Severin la Craiova iarăși e o bucată mai ușoară. Nu poți să blochezi totul, asta a fost logica. Sunt scoase la licitație aceste SF-uri, pe bucăți, se depun ofertele, dar durata e mult mai mică, 1 an și 8 luni, 1 an și 6 luni, maximul e pe bucățile grele, 2 ani. Adică de la 4 ani, și nici nu știai dacă-ți fac, ne-am dus în jos, cu perspective de a începe măcar capetele acestui drum mult mai rapid”, a declarat Sorin Grindeanu.

În timp ce actualul ministru făcea aceste declarații, predecesorul său Cătălin Drulă posta pe rețelele de socializare că cei de la CNSC au decis că ministrul Grindeanu a anulat ilegal licitația pentru SF-ul Drumului Expres Craiova-Lugoj. Potrivit lui Drulă, în mandatul său la Transporturi s-au făcut pentru prima dată după ‘89 pași concreți pentru realizarea legăturii rutiere Craiova – Turnu Severin – Herculane – Caransebeș – Lugoj.

„Este incredibil cum poate acest om să încurce proiectele mari de infrastructură. Am lansat licitația pentru proiectarea acestei autostrăzi (un studiu de fezabilitate cu nivel mare de detaliu). Acum 3 luni, când eram aproape de semnarea contractului, ministrul anti-infrastructură Grindeanu a decis să anuleze ilegal licitația. Pretextul: o relansează cu termen de realizare chipurile mai scurt cu câteva luni. O prostie colosală, în condițiile în care derularea unei noi licitații ia până la un an. Acum, noua licitație se va anula automat, pentru că cea veche se repune pe făgaș. Dar mai rău este că prin această manevră ilegală, până acum nu s-au obținut decât 3 luni de amânare. Răul făcut s-ar putea opri aici dacă Grindeanu nu decide să prelungească blocajul prin atacarea deciziei CNSC”, a punctat și Cătălin Drulă.

Ne mai întrebăm atunci, văzând cum mai marii dau vina de la unul la altul, de ce nu avem drumuri, după atâția ani și după 34 de miniștri ai Transporturilor de la Revoluție-ncoace? E, evident, o întrebare retorică…

JCS-R.M.