Caraş-Severin, Romania

CARANSEBEȘ – Noul transport public electric din Caransebeș a fost ieri în atenția consilierilor locali, după ce pe ordinea de zi s-au aflat mai multe proiecte privind societatea InterTrans, urmașa Transal Urbis pe parte de transport!

Discuțiile s-au aprins când s-a ajuns la subiectul facilităților acordate, după ce liberalii au venit cu un amendament în care au cerut gratuități pentru toți pensionarii din municipiu. „Când ați făcut amendamentul ați stat de vorbă cu colegul liberal Andrei Ungur (administrator InterTrans-n.r.), care e director la societate? A fost de acord?”, i-a întrebat Arin Ispas (Forța Dreptei) pe cei din grupul PNL, răspunsul primit fiind unul afirmativ.

City managerul Florin Bogdea a cerut o păsuire de 2-3 luni, societatea de transport funcționând de doar câteva săptămâni: „Normal că și noi vrem ca pensionarii să circule gratis. Sunt deja facilități obligatorii prin lege (veterani, revoluționari, persoane cu handicap, nevăzători etc…). Ca să nu pățim ca și cu Transal, firma asta trebuie să vedem după 2-3 luni cum merge, cum încasează, cât!” „Păi să scoatem și revoluționarii!”, a spus consilierul Liviu Bălan (AUR).

Cele mai pertinente și consistente explicații le-a oferit însă reprezentantul Asociației de Dezvoltare Inercomunitară „Transport Public Caransebeș”, Florin Dragomir, acesta precizând din start că facilitățile existente deocamdată, cele prevăzute prin lege, au avizul Consiliului Concurenței, orice altă modificare ducând la imposibilitatea funcționării transportului public local până la obținerea unui nou aviz. Cât despre noi facilități, oficialul ADI le-a salutat, spunând că acestea pot fi acordate gradual, după câteva luni de funcționare a InterTrans: „Orice subvenție, facilitate, pe care o dăm trebuie să fie avizată de Consiliul Concurenței, acum îl avem, pentru amendament trebuie alt aviz. Putem veni și cu alte facilități, dar trebuie să avem niște praguri, că nu toți pensionarii au aceleași pensii. Vrem să ajutăm persoanele cu adevărat vulnerabile, șomeri, pensionari, persoane fără venit. Lăsați-ne puțin și vom veni cu un proiect decent, cel pe care îl aveți în față nu se poate retrage, dacă nu se votează, rămânem fără transport public local, pentru că nu avem avizul Consiliului Concurenței.”

Dragomir a mai avertizat că dacă se pleacă greșit, după doar câteva săptămâni de funcționare a InterTrans, societatea va ajunge în situația Transal, adică cu mari probleme financiare care au dus la insolvență. „E 2 lei o călătorie și 50 de lei abonamentul. Asta s-a discutat între cele trei primării (Caransebeș, Buchin și Turnu Ruieni), a fost și Andrei Ungur acolo, asta a fost înțelegerea pentru început, sigur că putem veni cu modificări pe parcurs. În două săptămâni de funcționare și-au făcut abonament 100 de pensionari. Anul trecut au fost 1300 de pensionari cu gratuități, chiar dacă nu au circulat foarte mulți din ei, primăria a plătit pentru toți. Dacă construim bine acum, ne va fi bine mai târziu, dacă construim prost de acum, va ajunge că Transal. Nu putem pleca de la început pe minus. Inter Trans va supraviețui cu 3 la sută profit, altfel…”, și-a încheiat Dragomir explicațiile.

Dinspre liberali s-a mai auzit că pentru facilitățile acordate prin lege ar trebui să dea Guvernul (condus de Ilie Bolojan-PNL-n.r.) bani, cerință care a stârnit zâmbete în sală.

Până la urmă, amendamentul liberalilor n-a întrunit decât 7 voturi (6 de la grupul PNL și unul de la AUR), iar proiectul a trecut în varianta dorită de InterTrans, astfel că, deocamdată, facilitățile la transportul public se acordă doar elevilor și categoriilor prevăzute prin lege de care am amintit.

JCS-Nina Curița

Adaugă comentariu