BĂILE HERCULANE – Cei de la CFR au primit două oferte, până astăzi, la ora 15, termenul limită, pentru modernizarea gării din Băile Herculane, considerată una dintre cele mai frumoase din Europa!
Astfel, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a celor două corpuri de clădire din stația Băile Herculane, investiție cu o valoare maximă de 19,3 milioane de lei lei, finanțată prin Programul Transporturi 2021 – 2027, au depus oferte următorii operatori economici: SC CMA CONSTRUCT DEVELOPEMENT din Voluntari și ASOCIEREA SC GDO MOV IMPEX SRL (Baia Mare)- GLB TRANSARK SRL (București), lider de asociere SC GDO MOV IMPEX SRL.
Potrivit anunțului de licitație de pe SEAP, durata contractului de modernizare va fi de 26 de luni, dintre care 9 luni pentru elaborarea proiectului tehnic și 17 luni pentru execuția lucrărilor.
Clădirea Centrală/Principală va beneficia de: restaurarea/reabilitarea clădirii existente, monument istoric, va respecta recomandările expertului tehnic pentru monumente istorice – compartimentare în scopul funcționalizării, modernizării și refacerii instalațiilor; restaurarea elementelor interioare/exterioare originale degradate – picturi inițiale, mozaicuri etc. – va fi realizată de către artiști plastici atestați pentru refacerea componentelor artistice; sala de așteptare va fi amenajată în holul central; ghișeul pentru casa de bilete se va reface după modelul inițial, iar ceasul și scara interioară vor fi restaurate; se vor asigura facilități pentru persoanele cu dizabilități și va fi amenajată zonă de parcare; se va monta afișaj electronic pentru informarea publicului călător.
În același timp, clădirea auxiliară se va transforma în Centru de Instruire a Personalului Feroviar, prin lucrări de recompartimentare, care includ desfacerea unor pereți existenți nestructurali și realizarea unor pereți din gips carton, iar fațadele și planșeul din zona de acces se vor restaura, ele fiind singurele elemente valoroase conform studiului istoric.
Modernizarea ansamblului de clădiri din stația Băile Herculane mai prevede lucrări de restaurare/reconfigurare la interiorul și exteriorul celor două corpuri – clădirea centrală și clădirea auxiliară -, înlocuirea instalațiilor sanitare, termotehnologice și electrice, instalațiilor de detecție și de semnalizare la incendiu, reabilitarea peronului aferent liniei I, dar și facilități pentru persoanele cu dizabilități, în scopul îmbunătățirii condițiilor de exploatare și pentru asigurarea unor servicii moderne publicului călător.
Firmele care au depus ofertele pentru gara din Herculane nu sunt la prima licitație de acest gen. S-au luptat, cel mai recent, și pentru modernizarea Gării de Nord din București, ajungând chiar în instanță, acolo unde câștig de cauză a avut firma din Voluntari, care are în portofoliu centre logistice în localități din jurul Capitalei, patinoarul din Otopeni, dar și mari centre comerciale în Pitești, Ploiești,Timișoara sau Constanța. Mai greu cu gările monument istoric…
JCS-Nina Curița