Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Regionala Timișoara a CFR S.A. a aprobat studiul de fezabilitate pentru trenul de mare viteză Reșița-Timișoara. S-a întâmplat în cadrul ședinței de luni a Comisiei Tehnico-Economice a regionalei!

Potrivit studiului de fezabilitate, linia Reșița Nord-Timișoara Nord cu extensie Voiteni-Stamora Moravița-frontieră cu Serbia, în lungime totală de 118 kilometri, va fi reabilitată și modernizată atât pentru traficul de călători, cât și pentru cel de marfă. Viteza maximă va crește la 120 km/oră pentru trenurile de călători și la 80 km/oră pentru marfare. „Un pas mai aproape de realizarea celui mai important proiect regional de infrastructură. Demersul inițiat de Primăria Reșița, în parteneriat cu Consiliul Județean Caraș-Severin, Primăria Timișoara și Consiliul Județean Timiș, arde încă o etapă extrem de importantă. Studiul de fezabilitate a fost aprobat de Regionala Timișoara a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Proiectul se duce la București și apoi la beneficiari, urmând ca Reșița să scoată la licitație execuția tronsonului Voiteni-Reșița. Celălalt tronson, pe ruta Timișoara-Voiteni-Stamora Moravița conexiune cu Serbia, va fi predat Ministerului Transporturilor în vederea identificării soluțiilor de finanțare!”, a declarat primarul Reșiței, Ioan Popa.

Reamintim că, pentru tronsonul Voiteni-Reșița, sursa de finanțare va fi PNRR. Adevărată cursă contra cronometru în opinia primarului, deoarece lucrările trebuie să fie gata în decembrie 2026. Lucrări care presupun și reabilitarea a două-trei poduri aflate pe traseu însă neincluse în proiect. Ioan Popa însă se arată optimist că se vor găsi soluții și pentru poduri, mai ales că „am găsit înțelegere la ministrul Sorin Grindeanu și cred că vom duce acest proiect la bun sfârșit”.

JCS-Ionel Ivașcu