Ferry Baziaş 4 mai are de aşteptat până la deschiderea graniţei - Caon.ro

Caraş-Severin, Romania

MOLDOVA NOUĂ – Scurtă a fost bucuria momentului inaugural, din 20 decembrie 2019, fiindcă închiderea frontierei între Serbia şi România, din cauza pandemiei de coronavirus, a însemnat punerea bacului în stand-by!

Cursele pe Dunăre între Moldova Nouă şi Golubac au fost suspendate odată cu restricţiile de circulaţie şi închiderea graniţei între cele două ţări vecine şi prietene. În acest timp s-au efectuat lucrări de mentenanţă, bacul fiind susţinut în stare de funcţionare din bugetul local.

Speranţele pentru acest proiect transfrontalier, atât de benefic ambelor ţări din punct de vedere economic şi turistic, sunt legate în primul rând de redeschiderea graniţei: „Aşteptăm şi noi cu mare dorinţă şi cu speranţă să se deschidă graniţa între România şi Serbia, a subliniat primarul Adrian Torma, însă acest lucru ţine de guvernele celor două state. Noi, administraţia publică locală, suntem decişi să nu lăsăm să eşueze acest proiect şi să finanţăm de la bugetul local, conform legislaţiilor în vigoare, să susţinem în fiecare zi bacul, să funcţioneze. M-aş bucura dacă aş putea să-i fac şi pe cei din jurul oraşului Moldova Nouă, mă refer la comunele din jur, dar şi la Consiliul Judeţean, ca şi partenerii din Serbia, UAT-urile de acolo, să contribuie şi ei la acoperirea cheltuielilor de funcţionare, până în momentul în care bacul va putea să se susţină singur din încasările pe care le generează. Spun asta, pentru că am început bine, ianuarie şi februarie au fost luni rezonabile, ţinând cont de faptul că nu este o perioadă favorabilă. Această pandemie ne-a tras mult înapoi şi dacă dorim să creştem turismul în Clisura Dunării, evident că bacul este un reper pentru turism, de aceea trebuie să facem, cumva, să-l ţinem funcţional“.

JCS-Alexandra Gorghiu