Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Varianta de legătură dintre Triaj şi Dealul Lupacului le oferă celor care vin dinspre zona nouă a Reşiţei şansa de a nu mai face ocol prin zona centrală. Primarul promite şi un inel de centură pentru traficul greu dinspre Timişoara, care va fi deviat tot spre Dealul Lupacului.

„Am venit aici să anunţăm publicul faptul că am deschis legătura rutieră – cum au denumit-o în proiect cei care l-au făcut, a spus primarul Ioan Popa. Este vorba practic de un drum care scurtează accesul spre Oraviţa, Moldova Nouă şi evident spre Serbia, pentru cei care vin din Govândari sau din zona Caransebeş, Lugoj şi aşa mai departe. E important că nu mai punem presiune pe Luncă, pe zona Universitate, pe la Policlinică pe unde se ducea lumea în general spre Moldova Nouă sau spre Oraviţa. Şi asta în viitor, în condiţiile în care traficul se va aglomera, cu tramvaiul, cu transportul public urban, cred că e de foarte bun augur. Am decis ca acest drum să aibă doar un sens unic, pe varianta de urcare, tocmai pentru că el a fost proiectat cu o bandă destul de îngustă, cu puncte de întâlnire, şi mi se pare că ar fi destul de riscant să lăsăm să se meargă pe ambele sensuri, mai cu seamă că are o rampă destul de mare şi pe coborâre, seara, noaptea, s-ar putea întâmpla accidente. În consecinţă, am decis să-l facem pe un singur sens, m-am consultat şi cu cei de la Poliţia Rutieră – cu dl Sălăjan –, au fost de acord cu acest lucru, vom merge pe urcare, cum spuneam. Sunt deja multe persoane care locuiesc în zona de amonte de fosta bază militară, acolo sunt şi câteva companii, câteva firme care au activitate acolo, cred că va fi benefic inclusiv pentru aceştia“.

Edilul nu a tăiat panglica inaugurală a drumului, ci a scos-o din suporţi şi a promis că acolo se va face şi o pistă pentru biciclişti: „Ce luăm în considerare în următoarea perioadă? Să analizăm dacă putem să facem eventual o pistă de biciclete, astfel încât şi cei care vor să facă velo, sau să meargă la o plimbare, să poată să o facă pe partea stângă a acestui drum, pe urcare“.

Piedici în calea drumului

„Proiectul s-a demarat înaintea mandatului meu, l-am găsit blocat din cauza unor schimburi de terenuri cu Romsilva, povesteşte şeful administrativului reşiţean. Era blocat de doi ani, l-am deblocat şi într-un an de zile Technocerul şi-a făcut treaba. Şi după părerea mea au făcut o treabă bună pe ceea ce au primit de lucru. Eu le mulţumesc pe această cale şi lor, le mulţumesc tuturor colaboratorilor cu care am avut de-a face de-a lungul acestui an şi jumătate. Mulţumesc celor care au pregătit actele şi am putut să-l preluăm astăzi“.

Primarul Ioan Popa a povestit şi despre alunecările de teren care s-au produs anul trecut: „A fost anul trecut în vară o alunecare de teren şi sunt întâmplări nefericite care au loc pentru că te pot prinde într-o fază a lucrării în care nu eşti securizat. Ca să fac o paranteză, s-a întâmplat ceva de genul acesta inclusiv la sala de sport de la Eliade unde, până n-au fost puse grinzile şi stâlpii, au căzut vreo doi stâlpi. Dacă te prinde o intemperie, vânt şi aşa mai departe, se poate ajunge în situaţii de genul acesta. Dar în situaţia de faţă cel care a fost păgubit, a fost despăgubit deja de către constructor, lucrurile sunt în regulă şi acum suntem pe cale de a planta câţiva copaci pe zona care a culisat“.

Există însă şi limite impuse vizavi de greutatea vehiculelor care pot circula pe drumul proaspăt inaugurat. „Gabaritul maxim pe acest drum este de 3,5 tone. Deci tot ce depăşeşte 3,5 tone va trebui să meargă în continuare pe partea cealaltă, pe la Policlinică sau pe la Blocul 800. Vorbim de maşini mici, microbuze, până în sarcina de 3,5 tone. Nu ne ajută pe camioane, dar nici nu ne-am propus asta, pentru că noi lucrăm acum la un proiect cu care să scoatem un inel pe la IMR. Să scoatem de pe Timişoara un inel pe la IMR, să ducă direct în zona unde avem padocul de câini“, a mai precizat primarul.

7 Comments

  1. 1. ce centura e aia pentru masina sub 3,5 tone si pe un singur sens si cu atatea curbe ascutite pana sus pe deal?
    2. as vrea sa vad cat poti urca cu bicicleta pana sus in varful dealului, va spun din propria experienta
    3. deci a inceput sa se recunoasca ca se va ingreuna circulatia cu tranvaiul. Misto

    EX-Tinctor

    • Dar de ce ar trebui sa urci cu bicileta? Nu este suficient cat de mult incurca astia cu bicicletele circulatia in oras (aia care merg pe strada chiar si in zonele unde exista pista de bicicleta)? Sa ne mai incurce si pe acolo ?????

      • Biciclistii merg pe strada, nu pe pista, pentru ca adormiti ca tine sau ca mama ta se limba pe jos pe pista!!!

  2. Acest drum este o noua utopie marca Popa!La prima ploaie mai serioasa,o sa vedeti ce dezastru va fi,cu toate rigolele montate pe marginea drumului respectiv !E clar ca nu vor reusi sa faca fata la suvoaiele si torentele de apa care vor veni de pe deal!Partea sapata din deal nu este in niciun fel securizata,consolidata ,nu s-a pus nicio plasa de siguranta ,nimic!Astept cu interes prima rupere de nori si o sa vedeti cum se va colmata tot drumul acesta fara rost,facut haotic si bezmetic,fara niciun sens sau ratiune!Mormane de pietris se vor scurge de pe deal si vor nenoroci strada Zadei,unde si in trecut s-au intamplat dezastre!Plus ca,pentru un biciclist,sa urce un asemenea deal,chiar este un test de rezistenta,numai placere nu e!Multumim „”vizionarului”‘ nostru edil.care loveste din nou!Nemilos,de data aceasta!

    • Românul tipic, pricepe greu și uită repede. Drumul acela a fost inițiat și aproape finalizat de fostul primar, mai mult ca pretext să mai taie niște copaci decât ca utilitate practică. Scrie și în articol, dar de ce să-l citim? Sau… de ce să lăsăm adevărul să stea în calea unei critici?

  3. Foarte buna ideea.
    Drumul este foarte util pentru cei din Triaj sau Govandar care vor sa mearga spre Oravita.
    Scapa de o mare parte a drumului prin oras pana la stema.
    Bravo !!!
    Pe cand o astfel de centrura de undeva de sus din oras pana pe Calea Caransebesului sau chiar pana la iesirea din oras spre Caransebes?

Adaugă comentariu