Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Reșița va deține 90% din societatea ce va administra arealul din care primăria are 23 de hectare. Asta deoarece Primăria Văliug nu avea capacitatea de a face un schimb de terenuri cu Romsilva, schimb pe care și l-a asumat Primăria Reșița prin protocolul pe care l-a semnat cu aceasta și cu Consiliul Județean Caraș-Severin!

 

Asemenea protocoale sunt singurele modalități prin care o entitate publică poate lucra în afara arealului său administrativ. Primarul Ioan Popa estimează că, luna viitoare, proiectul va fi rescos la licitație, termenul de execuție a proiectului tehnic fiind de circa șase luni. Asta înseamnă că la finele lui 2022, cu ceva șansă, ar putea fi gata proiectarea și o parte din lucrări. „Dacă reușim să facem instalația de înzăpezire artificială până la sfârșitul anului, vom putea face parcursuri de jos până sus cu autobuzele municipalității toată iarna viitoare. Această activitate a generat surprize întrucât au fost zile, în weekend, în care încasările au rivalizat cu cele pe care în oraș le fac 15-20 de autobuze într-o zi”, a declarat Popa despre proiectul care estimează că va primi 16 milioane de euro din fonduri europene, diferența urmând a fi acoperită prin credit sindicalizat.

Dacă în privința proprietății domeniului schiabil lucrurile sunt clare, Popa a clarificat și dilema proprietății asupra viitoarei centuri a orașului, ori a căii ferate Reșița-Timișoara, primăria având în acest sens protocoale încheiate cu Ministerul Transporturilor. „Ministerul nu are capacitatea de a face centurile tuturor orașelor. De aceea e de acord să le facă autoritățile locale, iar ministerul dă banii. Centura va fi proprietatea CNAIR, însă o facem noi și pentru asta primim bani de la minister. La fel va fi și cu calea ferată, care rămâne proprietatea CFR, însă noi ne angajăm să facem treaba lor cu bani de la minister”, a lămurit-o Popa.

În privința viitoarei centuri, primăria are contract cu o firmă din Cluj care face studiul de fezabilitate. Când studiul va fi gata, primăria se va adresa Ministerului Transportului pentru a primi banii pe el și, ulterior, va scoate la licitație proiectul tehnic și execuția. Prin protocolul încheiat cu ministerul, circa 27 de milioane de euro sunt alocați acestui proiect.

JCS-Ionel Ivașcu