REȘIȚA – Pentru aprobarea devizului, consilierii locali se reunesc, luni, în prima ședință de îndată a noului mandat!
Implementarea proiectului vizând reintroducerea tramvaiului se apropie de final, urmând ca, foarte probabil, în luna decembrie să se poată circula deja cu acest mijloc de transport de la un capăt la celălalt al liniei. Singurul punct de pe ordinea de zi a ședinței de îndată îl reprezintă „Aprobarea devizului general al Fazei I – tramvai“, având în vedere că miercuri urmează o să aibă loc și o inspecție a Inspectoratului de Stat în Construcții.
„Vom avea o ședință de îndată pentru a ne valida documentația necesară, înainte ca ISC să vină să ne dea finalul proiectului pentru ca noi să preluăm, ca beneficiar, de la PORR. Facem pași alerți în direcția asta pentru că ne-am propus ca în luna decembrie să putem circula în oraș cu tramvaiul. Zilele acestea veți vedea tramvaiele mergând încet, încet, până în Muncitoresc și înapoi. Încercăm să «călcăm linia», să ne familiarizăm cu circuitul. Avizăm acum Faza I, urmând ca fazele celelalte să discutăm în următoarele săptămâni.“, a precizat primarul Ioan Popa. Proiectul a fost împărți în trei faze, astfel că recepția va viza, pe rând, tronsoanele Kaufland-OMV și apoi OMV-Muncitoresc, în Faza III fiind incluse Calea Timișoarei și Stația Intermodală.
În ceea ce privește lucrările de pe traseu, în prezent se mai execută doar reparații și revizii, pe cheltuiala constructorului, ale unor lucrări care nu au fost făcute corespunzător. „Mai sunt câteva lucrări pe podurile de la Doman și de peste Bârzava, sunt niște tronsoane betonate unde avem niște stâlpi de iluminat pietonal. În general nu mai sunt lucrări majore: se mai ridică și aliniază pe verticală capace de hidranți și de pluvial, mai punem elemente de mobilier urban, în special în Piața Republicii. Suntem pe final!“, a apreciat primarul Ioan Popa.
Pe de altă parte, astăzi s-a reunit comisia pentru circulație în care s-a discutat și despre recentele accidente produse pe Bd. Revoluția din Decembrie, urmare a neasigurării la efectuarea virajului la stânga. Rămâne de văzut dacă propunerea ca din actualele 8 variante de viraj la stânga să rămână pe viitor doar 4, și acelea semaforizate, va fi transpusă în practică.
JCS-Walter Fleck