CARAȘ-SEVERIN – Decizia CFR Călători de a anula circulația trenului de luni până joi pe linia Anina-Oravița, între 13 ianuarie-27 aprilie, nu mai e valabilă. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat la Timișoara că circulația pe toată durata săptămânii va fi reluată mai devreme, de la 1 februarie, și nu din 27 aprilie, așa cum preconizau cei de la CFR Călători. Asta și ca urmare a reacțiilor venite din județul Caraș-Severin, mai ales din partea societății civile!
„Am văzut în Banat o preocupare deosebită pentru faptul că s-a redus programul pentru trenul de la Oravița la Anina, vă anunț că de la 1 februarie, având în vedere că aici nu vorbim, și am mai spus asta, pentru Semmeringul bănățean cum e numit, adică Anina-Oravița, aici nu vorbim doar de costuri economice, e vorba și de ceea ce înseamnă impactul asupra sau impactul și plusul pentru turismul local, de la 1 februarie se va redeschide această rută, am ținut să vă anunț lucrul acesta.”, a spus ministrul Sorin Grindeanu în conferința de presă de după semnarea contractului pentru realizarea Variantei Ocolitoare Timișoara Vest.
Reamintim că sâmbătă, 25 ianuarie, mai multe entități ale societății civile din Caraș-Severin au programat, sub titulatura „Uniți…reușim”, o călătorie-manifest pe Semmeringul bănățean, în încercarea de a trage un semnal de alarmă asupra încercărilor de închidere a circulației feroviare pe acest traseu.
Calea ferată Oravița – Anina, supranumită „Semmeringul bănățean“, este un monument de patrimoniu de clasa A, cu o istorie care începe în 1863. Cu o lungime de 33,4 km, această cale ferată trece prin 14 tuneluri săpate în stâncă și 10 viaducte spectaculoase, inclusiv Viaductul Jitin, înalt de 35 de metri și lung de 230 de metri. Linia oferă nu doar peisaje de o frumusețe rară, ci și un mijloc de transport crucial pentru comunitățile izolate din Valea Carașului.
JCS-Nina Curița
1 Comentariu
Doamne-ajuta!
Mai bine-ar face sa o reabiliteze in integrum inclusiv legatura la Berzovia si daca-s destepti, rezolva si vechea legatutra la Moldova Noua! Daca nu prin Serbia, poate fac un tunel de conectare astfel sa existe infrastructura intermodala pe regiune de vest de la Dunare la Timisoara-Resita-Arad.