REŞIŢA – Ne explică primarul Ioan Popa, după ce reşiţenii s-au arătat nemulţumiţi de faptul că lucrările de înălţare a trecerii de pietoni de la Mate-Fizică durează exagerat de mult!
Gura târgului vorbea, în ultimele zile, despre prea lungul termen alocat de municipalitate lucrărilor de înălţare a unei treceri de pietoni. De fapt, pentru ridicarea trecerii din dreptul Colegiului Naţional „Traian Lalescu“ din Reşiţa a fost anunţată închiderea circulaţiei pe Bulevardul A.I. Cuza, de la Poliţie, până la Blocul 800, cu ocolire pe strada Sportului, prin Moroasa.
Lumea a început să se plângă că strada Sportului a fost sufocată şi se întreba de ce durează atât lucrările. „Este o lucrare de înălţare a carosabilului, care ar fi trebuit să se întâmple în 24 de ore, în mod curent, a subliniat primarul Nelu Popa. Şi eu am fost stupefiat! Aşa e când nu ştii, nu cunoşti, nu vezi! M-am dus acolo zilele trecute şi am întrebat de ce ţinem noi strada asta aşa de mult închisă? Pentru că, din nefericire sau dintr-o coincidenţă nefericită, exact pe porţiunea de 10-12 metri pe care se înalţă, sunt cămine şi de canalizare, şi de apă. Şi atunci aceste cămine trebuiau mutate şi se lucra la devierea lor. De fapt, înălţarea era o banalitate“.
De ce nu s-a preferat altă locaţie pentru înălţare? „Pentru că înălţarea se face exact unde e trecerea de pietoni. Există o axă de coborâre din Moroasa, pe scările de la Fluturelu, se vine prin faţa liceului, se trece pe strada pietonală şi se merge înspre Bârzava. Şi la Bârzava veţi găsi un pod pietonal metalic, care vă va duce în zona comercială Kaufland şi aşa mai departe. Deci nu puteam să mutăm trecerea de pietoni într-o altă zonă. Acolo e locul ei, acolo e accesul la şcoală“.
Şeful administrativului reşiţean a vorbit şi despre ce s-a urmărit prin respectiva lucrare: „Scopul înălţării este ca maşinile să încetinească. Pentru că aici, de multe ori, aţi văzut că e radar. E radar tocmai pentru că este o zonă dreaptă, se urcă undeva în 70, poţi să ajungi chiar şi la 100 la oră, dacă vii destul de lansat. Şi atunci, să nu mai pun în discuţie dacă omul va frâna – pentru că e trecerea de pietoni sau că semaforul e pe verde, trebuie să treacă, merge în viteză, poate merge cu 100 la oră şi un copil sare pe stradă –, îl obligăm! Este noua tendinţă europeană de a aduce trecerile de pietoni la nivelul trotuarelor şi nu invers, la nivelul străzilor, să obligăm maşinile să urce pe bumper şi să coboare, ca să limităm viteza de deplasare“.
Chiar şi aşa, la reluarea circulaţiei peste noua înălţare şi alungire, nervii cailor putere se simt pregnant în zonă…
JCS-Antoniu Mocanu