Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – CFR Infrastructură a scos la licitaţie marți, 15 iunie, modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara Est. Valoarea estimată a lucrărilor pe tronsonul de aproape 94 de kilometri este de 3,18 miliarde de lei!

„Azi au fost scoase la licitație pentru proiectare și execuție lotul 1 (Caransebeș-Lugoj, cu o lungime de 39,5 km) și lotul 2 (Lugoj – Timișoara Est, lung de 53,9 km). La finalizarea lucrărilor, timpul de parcurs dintre Caransebeș și Timișoara va fi de sub o oră pentru trenurile de călători, viteza maximă fiind de până la 160 de km/h”, a precizat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor.

În cadrul proiectului de modernizare, în primul lot, vor fi construiți 24 de km de linii noi, se vor reabilita 12 poduri și 49 de podețe. De asemenea, va fi construit un pasaj denivelat şi se vor reabilita clădirile pentru călători din Caransebeș, Zăgujeni și Găvojdia, cea din Căvăran se va reconstrui, iar în gara din Caransebeş se va ridica încă o clădire nouă pentru mentenanța și revizia trenurilor.

Lotul doi al lucrărilor presupune 20 de km de linii noi, 14 poduri și 40 de podețe vor fi reabilitate și se va construi un pasaj denivelat. Se vor reconstrui sau reabilita clădirile gărilor din stațiile Lugoj, Belinț, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare.

Tronsonul lansat marți la licitație de CFR SA face parte din proiectul de „Modernizare a liniei feroviare Caransebeș – Timișoara -Arad“. Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența unei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului de proiectare și execuție lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanțare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la aprobarea raportului procedurii. Potrivit SEAP, termenul limită pentru depunerea ofertelor este 26 iulie 2021.

JCS-Nina Curiţa