CARAȘ-SEVERIN – Ne referim la modernizarea liniei feroviare Craiova – Caransebeș, proiect scos la licitație pe SEAP, despre care ministrul Sorin Grindeanu spunea că este cel mai mare contract pentru infrastructura feroviară finanţat prin Programul Transport!
La termenul limită de depunere a ofertelor pentru cele 6 loturi în care a fost împărțit proiectul, 25 septembrie, niciun ofertant nu s-a arătat interesat de cele peste 10 miliarde de lei puse la bătaie de CFR Infrastructură din fonduri europene. Licitația a început încă din martie, iar 6 luni mai târziu a fost anulată automat „deoarece la data limită de depunere a ofertelor nici unul din ofertanții înscriși nu a criptat oferta financiară/sau nu a răspuns la toți factorii de evaluare electronici, după caz”, se precizează în SEAP. Cu alte cuvinte, niciun constructor nu s-a lăsat convins de documentația celor de la CFR Infrastructură și de sumele de bani estimate de feroviari, iar reluarea licitației și desemnarea unui câștigător înseamnă alte cel puțin 6 luni.
Proiectul de modernizare a tronsonului feroviar Craiova-Caransebeș vizează, în principal reconstrucția liniei pentru a permite viteza maximă a trenurilor de călători între 120 și 160 km/oră, iar a cea a trenurilor de marfă între 100 și 120 km/oră, patru tuneluri noi, printre care și Tunelul Poarta I, dublarea a aproximativ 50 km de cale ferată sau modernizarea sistemului de tracțiune electrică pe întregul traseu.
Proiectul a fost împărțit în Lotul 1 (Craiova – Filiași), Lotul 2 (Filiași – Igiroasa), Lotul 3 (Igiroasa – Drobeta Turnu Severin), Lotul 4 (Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane), Lotul 5 (Băile Herculane – Poarta) și Lotul 6 (Poarta – Caransebeș).
JCS-R.M.