Câteva aspecte de reținut despre antrenamentul neconvențional - Caon.ro

Caraş-Severin, Romania

ADVERTORIAL. Probabil că ai aflat deja ce înseamnă acest concept de antrenament neconvențional, care se deosebește în lumea fitness-ului în ultima vreme sau poate ai văzut persoane care încercau să folosească ganterele și niște saci umpluți cu nisip într-un mod cât mai creativ, fără să aibă totuși o idee foarte clară despre beneficii și că activitatea pe care o desfășoară este considerată „antrenament neconvențional”.

Este vorba despre o mare „îndepărtare” de echipamentele și tehnicile obișnuite de culturism, care constituie antrenamentul convențional și care au fost populare în ultimele patru decenii. Metodele de antrenament neconvențional sunt implementate rapid în rutinele de fitness ale iubitorilor de mișcare de pe tot globul. Există o serie de motive pentru această dezvoltare în lumea fitnessului este mai eficientă decât orele nesfârșite de cardio și ridicarea halterelor și este mai rentabilă decât mașinile și echipamentele mari de gimnastică.

Atunci când vine vorba de antrenamentul neconvențional, printre gantere, bare din fier, saci de nisip și frânghii, există o altă modalitate de a scăpa de o rutină normală și acest lucru poate avea loc atunci când îți pui mintea la contribuție mai mult decât într-o zi obișnuită. Dând click pe cazinouri online, poți spune că ai găsit sala de sport perfectă pentru creierul tău. Dincolo de exercițiul cognitiv benefic, atunci când se întâmplă să câștigi la ruletă sau la blackjack se eliberează, de asemenea, cantități mici de dopamină, neurotransmițătorul care îți conferă o stare de bine. Acest lucru poate avea efecte pozitive asupra dispoziției și bunăstării generale, dar este văzut și ca un factor potențial al declanșării dorinței tale de a transforma această activitate într-un obicei.

Important de știut este și faptul că antrenamentul neconvențional nu este neapărat opusul antrenamentului convențional. De fapt, antrenamentul neconvențional duce la principalele beneficii specifice convenționalului, cum ar fi creșterea musculară, forța și rezistența. Singura diferență este că o face într-un mod diferit, plus că oferă mult mai multe beneficii pe care nu le-ai putea obține de pe urma majorității regimurilor de antrenament convențional.

Antrenamentul neconvențional este despre a deveni un atlet natural, ceea ce este o trăsătură primordială pentru noi toți. Atunci când îl alegi, nu urmeazi un plan repetitiv zi de zi. Mereu încerci să îți depășești limitele într-un alt fel. Faci tot felul de comutări în propria rutină, adopți metode testate în timp și chiar testezi altele noi. Antrenamentul neconvențional se referă la mișcări compuse, antrenament offset și unilateral și intensitate ridicată. Antrenamentul convențional este despre exerciții compuse și izolate, făcute mai mult pentru a înfrumuseța, decât pentru a clădi forță.

Unul dintre cele mai importante aspecte ale instruirii neconvenționale este HIIT (instruire cu intervale de intensitate ridicată), iar instruirea convențională este LIIT (instruire cu intervale de intensitate redusă). S-a dovedit că HIIT oferă beneficii cu care LIIT pur și simplu nu poate concura. Nu numai asta, dar este mult mai eficient.

Rutinele tradiționale de construire a mușchilor pot demobiliza deseori oamenii, pentru că nu abordează adesea deplasarea prin diferite planuri de mișcare, cu o gamă completă de mișcare, într-un mod corespunzător. Antrenamentul convențional implică aceleași tipuri de exerciții săptămânal, neexistând prea multă varietate.

Nu putem nega faptul că metodele convenționale de antrenament pot fi eficiente și benefice pentru fitness și performanță. În plus, cu siguranță pot transforma corpurile într-o operă de artă dacă sunt realizate corect. Cu toate acestea, ele nu sunt singura modalitate de a ne antrena și de a atinge acest obiectiv și, din nou, de cele mai multe ori, antrenamentului convențional îi lipsesc o mulțime de alte aspecte care sunt importante pentru noi ca ființe umane care nu preferă sedentarismul.