Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Dacă până nu demult tremuram de frica returnării banilor europeni pentru că bacul de la Moldova Nouă nu transportase numărul necesar de persoane, după ce în doi ani de activitate s-a reușit transportarea a doar 4.000 din cei 10.000 de călători impuși prin proiect, acum, în doar zece zile, au fost transportate 600 de persoane!

Șicanele la adresa șefului județului, din cea mai recentă ședință ordinară a Consiliului Județean, au atins și subiectul bacului, pe care Dunca l-ar fi închis și, deci, ar fi trebuit să-l deschidă. „Apropos, merge bacul, e un lucru bun, cum să fi mers cu 900.000 de lei datorii, a întrebat retoric Romeo Dunca, președintele CJ. Acum merge, am găsit o soluție, funcționează! Suntem în barcă, chiar dacă e plină de apă, dar suntem deasupra liniei de plutire“. În pofida glumei, serviciul chiar funcționează.

„Să știți că am avut undeva la 600 de persoane de când i-am dat drumul, a mai spus Dunca. Efectiv zece zile, din două săptămâni. Într-o zi i-am dat drumul, dar n-am prea transportat pe nimeni. Practic a doua zi am avut o problemă cu căpitănia, pe care am rezolvat-o având încă o vizită despre care nu s-a mai vorbit. Am fost încă o dată la Veliko Gradiște și am vorbit cu cei de la căpitănia portului să putem introduce încă o cursă și în timpul zilei, chiar dacă nu avem gradul de acoperire și nu este plin bacul. Consider că este important să avem încă o cursă în timpul zilei. Adică omul dacă a scăpat cursa de dimineață, să nu trebuiască să stea până seara sau să se ducă pe roți ca să poată să treacă în România. Și asta a fost tema discuției, am avut undeva la 600 de persoane, cam 300 au mers și au venit, undeva la 180-200 de mașini. Cred că avem și un echilibru financiar să putem să acoperim cheltuielile de operare. 45.000 de lei sunt cheltuielile aferente de funcționare a acestuia. Avem de trecut 10.000 de persoane, ori într-o parte, ori în cealaltă, din care avem trecute undeva la vreo 4.000, realizate în doi ani. Și, iată, am făcut 600 în zece zile efectiv. Deci e ok și oamenii se vor învăța“.

Oficialul a precizat că s-a pus și problema transporturilor de marfă: „Am introdus acum, vrem să oferim și această facilitate, să treacă și camioanele de marfă, de asta vrem să punem și cursa din timpul zilei, de la 1 august. Să avem această a treia cursă în timpul zilei, să treacă și camioane de marfă, până la 24 de tone, nu TIR-uri, că pentru TIR-uri nu avem infrastructura rutieră. Bacul duce dar avem o singură bandă și nu poate da un TIR înapoi dacă n-are ceva acte în regulă“.

JCS-Antoniu Mocanu