CARAȘ-SEVERIN – Ce-i drept, doar cu oferte pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție de lucrări pentru două tronsoane ale CF Craiova-Caransebeș!
CFR SA a deschis, săptămâna trecută, ofertele depuse pentru reabilitarea loturilor 4 Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane și 5 Băile Herculane – PO Nou Poarta ale liniei feroviare Craiova – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean. În cazul a trei dintre cei cinci ofertanți este vorba despre asocieri conduse firme din Turcia.
Pentru Lotul 4 au depus oferte asocierile conduse de Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi a.ș. și, respectiv Ic Içtaş Inşaat Sanayi ve Ticaret a.ş., în timp ce pentru Lotul 5 au depus oferte Porr Construct, ca ofertant unic și asocierile conduse de Ic Içtaş Inşaat Sanayi ve Ticaret a.ş. și, respectiv FCC Construccion s.a..
Cerințele comune, pe cele două loturi, vizează: modernizarea liniei CF în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI), linie simplă sau dublă, electrificată, de 25 kV; introducerea instalațiilor de centralizare electronice/electrodinamice noi sau reabilitate, după caz; sarcina maximă pe osie de 22,5 tone/osie; lungimea maximă a trenului de 740 m și peroane înalte cu lungime de 400 m, în toate stațiile, lucrări civile în stații și lucrări de semnalizare și telecomunicații. În cazul Lotului 4 Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane, unde se adaugă modernizarea a 7 tuneluri, viteza de circulație a trenurilor va fi de maxim 100 km/h, în timp ce pe Lotul 5 unde va fi modernizat tunelul Rachitoberg, viteza asigurată va trebui să ajungă la maxim 120 km/h.
Valoarea totală a contractului este estimată la 4,87 – 5,80 mld. lei, durata de implementare fiind de 72 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție pe lotul 4, respectiv 60 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 48 de luni pentru execuție pe lotul 5. Declarațiile de participare ale celor 5 ofertanți se află deocamdată în faza de evaluare și de calificare tehnică.
JCS-Walter Fleck