CARAȘ-SEVERIN – Consilierul județean Ioan Crina și grupul pe care-l conduce în ședințele CJ s-au opus refacerii integrale a drumului de către constructor. Motivele? Banii ceruți de constructor n-ar fi suficienți pentru lucrări, iar factura n-ar mai plăti-o ai lui Dunca, ci ai lui Hurduzeu…
În încheierea ședinței Consiliului Județean, de luni, șeful județului le-a propus consilierilor suplimentarea lucrărilor pentru reparația DJ Sichevița-Padina Matei, pentru ca întregul drum să fie refăcut. Mai exact, inițial, asfaltarea trebuia făcută pe o suprafață de 15.000 de metri pătrați, iar în urma discuțiilor cu constructorul s-a stabilit că se poate face o suplimentare cu încă 30.000 de metri pătrați. Toată lucrarea, dacă ar primi girul consilierilor, ar fi gata până în 1 noiembrie, fără ca executantul să depășească suprafața alocată prin contractul cadru. Mai mult decât atât, constructorul a fost de acord să factureze lucrările luna aceasta, urmând să accepte plata chiar mai târziu, inclusiv în mai, iunie anul viitor. „Cred că ar trebui să facem lucrul ăsta pentru că acolo nu se mai poate circula, a spus Romeo Dunca, președintele Consiliului Județean. Este ultimul drum care a rămas neatacat și oamenii ăia chiar sunt chinuiți rău și 2 milioane de lei nu cred că sunt o problemă. Sigur din sumele pe care le avem pe acest contract“.
Consilierul județean Ioan Crina s-a arătat nemulțumit de faptul că respectivul drum nu poate fi asfaltat, fiind necesare lucrări de infrastructură, de lărgire, și că „banii ăștia nu ajung!“, decât pe vreo 2 kilometri, nu pentru 11. Plus că Dunca le propune o lucrare care se va face în mandatul său, dar care urmează să fie plătită în mandatul lui Hurduzeu….
„Exista varianta să fie făcut în octombrie. Acuma e adevărat că, pe de o parte, mai trebuie făcute niște lucrări, mai trebuie un pic de piatră pus, dar constructorul a zis că o fac ei, pun ei de la ei. Dar asta este, dacă nu avem înțelegerea asta, n-o găsit, asta este.“, ne-a declarat, ulterior, șeful județului.
Dunca a explicat și de ce crede, contrar lui Crina, că sunt bani suficienți: „Ajung banii, avem exercițiul ăsta, l-am făcut. 90 de lei pe metru pătrat, cu manoperă cu tot, cu TVA inclus, ăsta este prețul unui metru pătrat de covor asfaltic. Și dacă socotiți 30.000 de metri pătrați, noi n-avem acolo defalcat, cât înseamnă frezatul, cât înseamnă scarificatul, astea intră în acest preț. Sigur, unde a fost nevoie, am mai plătit și piatră suplimentară, probabil că și aici mai trebuia niște piatră, dar constructorul a venit și ne-a dat scris, pentru că vrea. Poate că are patronul de la firma asta vreo simpatie la Padina Matei. Și a zis că pune de la el piatră, să i-l dăm să-l facă tot. Am avut alocați 15.000 de metri pătrați și mai trebuiau undeva la 30.000 de metri pătrați, adică 2,7 milioane de lei. Și am fi avut 45.000 de metri pătrați de covor asfaltic de la Sichevița. Socotiți dacă are 4 metri drumul. Sigur, nu-l putem face de 6 metri așa cum ar trebui, cu rigole cu tot, pentru că nu avem banii necesari. Și pentru confortul cetățenilor de acolo, cred că se putea, ar fi acceptat și un drum de 4 metri, care însemna exact 11,2 kilometri, dacă împarți 45.000 de metri pătrați la 4 metri cât e lățimea drumului. Iaca ajungeau oamenii ăia în condiții civilizate.“
Să arate oare temerile lui Crina legate de insuficiența banilor vreo scumpire a asfaltărilor în următorul mandat de la CJ? Dunca a spus că în următoarea perioadă nu au cum să survină mari schimbări, deși Crina ar fi taxat cu 150 de lei metrul pătrat de asfalt pe la Brebu, în vreme ce Maxagro, – constructorul cu care are contract Consiliul Județean – facturează cu 90 de lei același metru pătrat de asfalt „Nu, n-o să fie mai scump din octombrie, pentru că acest contract cadru este semnat și societatea respectivă va trebui să mai facă încă 100.000 de metri pătrați de covor asfaltic. Dar poate că atunci n-or să mai vrea să facă ei pietruirea gratuită. Cine știe, poate că au o simpatie pentru oamenii de acolo, poate că au văzut eforturile noastre de a încerca și a face cât mai mult în județ. Acest lucru să știți că s-a făcut și la drumul de la Comorâște! Constructorul respectiv – care este unul din cei care folosește acest drum – a venit și a pus, a completat cu piatră fără să ne ceară bani pe ea. Am plătit o anumită cantitate, au adus dublu, au carieră acolo, și în final oamenii ăia au fost rezolvați. Sigur că nu ne-am gândit să facem economie acolo ca să-i împăcăm electoral pe toți! Noi am zis că, dacă suntem acolo, îl facem bine, așa cum am venit cu această solicitare pentru că lucrau oamenii și nu cereau bani, urmând să fie plătiți atunci când era posibil acest lucru. (…) Diferența între a avea un drum refăcut și a nu-l avea este dată de cât de hotărât ești și de cum reacționezi. Ne-au dat și în scris că este nevoie de o cantitate mai mare de covor asfaltic și că, dacă ei tot lucrează acolo, vor să-l facă tot, fără să depășească suprafața contractată prin contractul cadru. Plus că sunt dispuși să mai corecteze ei, să mai pună puțină piatră, să aranjeze, să facă în așa fel încât să poată turna 5 centimetri de asfalt. Și acceptă să-i plătim când o să avem buget pentru asta. Adică ei erau gata să-l facă! Și asta este diferența între a avea drumul făcut și a nu-l avea.“, a încheiat șeful județului.
JCS-A.M.