Caraş-Severin, Romania

VEST – E vorba despre licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză Caransebeș-Lugoj!

SF-ul Lotului 4 al Drumului de mare viteză Filiași-Lugoj are mai curând șanse de a deveni subiect de roman sau film SF, decât un studiu de fezabilitate care să stea la baza un proiect și a unei execuții practice. Cel puțin aceasta este impresia pe care o lasă recenta suspendare de către CNAIR a procedurii de pe SEAP. Având ca termen-limită de depunere a ofertelor data de 19 martie, Compania a suspendat licitația, cel mai probabil, urmare a solicitărilor de clarificare pe care le-au cerut firmele de proiectare. Lotul 4 are o lungime de 50 de km, iar contractul o valoare cuprinsă între 18,5 și 22 milioane lei. În urmă cu trei săptămâni, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, își manifestase speranța „să se închidă și asta, în primăvara asta“, referitor la acest SF. „A fost o istorie incredibilă deși acesta e, de departe, cel mai simplu lot! Dacă te uiți: Caransebeș-Domașnea, greu. Domașnea-Turnu Severin, și mai greu. Severin-Filiași, oricum mai greu decât Lugoj-Caransebeș. Și ăsta a avut cele mai mai mari probleme în licitație, cu tot felul de companii care au crezut că vin și merg pe repede înainte!“, a explicat ministrul.

Iată, istoria merge mai departe și, răsfoindu-i filele în viteză, putem aminti că a doua licitație a fost publicată pe 2 februarie 2024, după ce prima fusese anulată în ianuarie. Lansată în aprilie 2022, „ediția pilot“ fusese anulată după ce proiectanții câștigători din Turcia n-au reușit, sau au refuzat, să depună actele necesare semnării contractului. Față de prima procedură, CNAIR a menținut costul estimat, dar a adăugat o lună, față de termenul de predare inițial de 20 de luni. Pentru primele 3 loturi, Filiași-Turnu Severin (70 km), Turnu Severin-Domașnea (65 km) și Domașnea-Caransebeș (45 km) contractele au fost semnate în cursul anului trecut, la rândul lor după contestații și reevaluări. Mergând și mai în urmă cu istoria, mai putem aminti că, după sosirea lui Grindeanu la Ministerul Transporturilor, CNAIR a anulat o licitație ca și încheiată (lansată în iunie 2021 pe vremea lui Cătălin Drulă), pentru proiectarea autostrăzii A6 de 250 de km de la Craiova la Lugoj. După care autostrada a devenit drumul de mare viteză în discuție.

JCS-Walter Fleck