Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Deputatul liberal Marcel Vela a rememorat istoria sinuoasă a unuia dintre cele mai importante proiecte de infrastructură regională din Banatul de Munte – modernizarea drumului județean 684, care va lega Voislova – Ruschița – limita cu județul Timiș, asigurând totodată conexiunea cu județul Hunedoara și, indirect, cu autostrada A1.

Proiectul, denumit metaforic „Drumul Mătăsii din Banatul de Munte“, a fost semnat săptămâna trecută de către preşedintele CJ, Silviu Hurduzeu, după mai bine de zece ani de demersuri și blocaje administrative. În investiție sunt implicate trei județe – Timiș, Caraș-Severin și Hunedoara – printr-un parteneriat interjudețean coordonat de ADR Vest. Marcel Vela a explicat că ideea modernizării drumului datează din perioada în care era primar al Caransebeșului și membru al Consiliului pentru Dezvoltare Regională Vest (CDR Vest). „Am propus și argumentat investiția, susținut de mulți membri ai Consiliului Regional, inclusiv de reprezentantul Consiliului Județean Caraș-Severin, domnul arhitect Naidan, cu mandat din partea președintelui Sorin Frunzăverde. Din păcate, propunerea a fost respinsă atunci de conducerea CJ Timiș.“, a povestit fostul ministru.

Ulterior, proiectul a fost reluat și aprobat într-o ședință a CDR desfășurată la Deva. „Poate că au fost alte priorități sau poate fiindcă era un proiect propus de PNL. Nu mai contează! Important e că, după zece ani, se va face.“, a subliniat Marcel Vela.

Proiectul „Modernizare DJ 684“ a fost redepus la finanțare în cadrul Programului Regional Vest 2021–2027, după ce fusese inclus pe lista de rezervă în perioada de programare anterioară. Drumul se întinde pe o lungime totală de 56 de kilometri, după cum urmează: 26,98 km pe teritoriul județului Timiș; 28,74 km în Caraș-Severin; 0,4 km în județul Hunedoara. Proiectul este derulat în parteneriat între: consiliile Județene Timiș, Caraș-Severin și Hunedoara; primăriile Rusca Montană, Zăvoi, Curtea și Tomești. „Un deceniu de așteptare este mult pentru mine, dar puțin față de secole de bucurie pentru generațiile care vor veni. Acest drum nu este doar o investiție rutieră, ci un simbol al dezvoltării Banatului de Munte.“, a conchis Marcel Vela, felicitând și actualele conduceri ale celor trei consilii județene implicate – Timiș, Hunedoara și Caraș-Severin – pentru finalizarea demersului.

Investiția în cifre: lungime totală: 56 km; valoare estimată: aprox. 90 milioane de euro; parteneri: 3 consilii județene + 4 comune; conectivitate: DN68A – DJ687D – Autostrada A1 (Margina).

JCS-Denis Dutca

2 Comentarii

  1. Un deceniu de asteptare e putin fata de cele 3 decenii de cand asteapta locuitorii de pe DJ 571 sa le carpeasca macar cineva drumul, ca de investitia din fonduri UE pentru acest drum si-au luat gandul. Dar voi nu aveti drum pe acolo, nici investitii iar cei ce incearca sa ajunga pe Cheile Nerei sa suporte daca vor concedii. Ati ajuns acolo sus si credeti ca menirea voastra e sa trageti jarul pe turta voastra si spre locurile unde aveti interes si investitii dar va inselati amarnic.

  2. Cetatean Reply

    Ăștia n-au bani de pensii și salarii.
    Tot mută dintr-o parte în alta. Au tăiat și de la investiții.
    Dar ei fac drumul mătăsii …
    Cum scrie și cititorul Popică, ăștia nu-s în stare să repare drumurile județene existente. În 2025 în județ există drumuri județene din pământ. Doar ăia prin Africa mai au așa ceva.

Adaugă comentariu