REȘIȚA – Reabilitată și refuncționalizată, clădirea de pe Bld. A.I. Cuza pune la dispoziția ONG-urilor spații moderne, permanent sau pentru activități punctuale!
Deși renovarea Blocului Fetelor, cea mai reprezentativă clădire de pe fostul Bld. 23 August, s-a încheiat înainte de finele anului 2024, despre activitățile pe care le găzduiește s-a vorbit puțin spre deloc, de unde și impresia că acestea lipsesc cu desăvârșire. Poate pentru a corecta această percepție, primarul Ioan Popa a organizat la fața locului, vineri, o conferință de presă într-una din sălile de conferință ale noului centru (hub) comunitar. Invitați, reprezentanții unora dintre cele 14 ONG-uri care desfășoară activități în clădire, precum Alcoolicii Anonimi, Buletin de Anina, Fundația Comunitară Banatul Montan, WWF România, Voluntariatul pentru toți, Prietenii Munților și Colegiul Medicilor Caraș-Severin.
„Am avut emoții, nu știam dacă vom reuși să absorbim asociații și fundații. Nu se plătește chirie, ca să fim înțeleși: timp de 5 ani clădirea trebuie să stea la dispoziția unor activități care să nu genereze venituri. Se plătește doar o taxă de administrare din care să poată fi plătite utilitățile: curent, apă, canal, gaz. Stăm în continuare la dispoziția ONG-urilor, dar și a celor interesați să identifice spații de coworking sau pe care le pot folosi pentru evenimente punctuale, cu rezervare orară sau cu ziua, pentru ședințe, team-building sau prezentări de produse. Mai mult, ne adresăm tinerilor din Reșița care vor să facă ceva, să genereze o afacere pe IT, de pildă, și au o problemă legată de chirie, de costuri, de spațiu, pot veni aici fără nicio problemă.“, a explicat Popa.
Valoarea proiectului finanțat din fonduri europene a fost de cca 8,2 mil. lei, cu o valoare eligibilă de 7,2 mil. lei și o contribuție a Primăriei de circa 1 mil. lei. În urma recompartimentării spațiilor au rezultat 27 de birouri, 3 săli de conferință cu o capacitate de 15-30 persoane, 5 ateliere de lucru (gastronomic, hand-made, activități STEM, olărit, muzică), 2 săli multifuncționale, un amfiteatru și o sală de coworking pentru persoane care lucrează remote (la distanță). În plus, întrucât așa o cer noile normative, la subsolul clădirii a fost amenajat un adăpost antiaerian cu o capacitate de circa 60 de locuri.
„Cred că Blocul Fetelor este mai mult decât o clădire. Este un hub comunitar în care ONG-urile se dezvoltă și pot face lucruri deosebite pentru comunitate. Rolul nostru este să ne asigurăm că oferim toate facilitățile în așa fel încât utilizatorii, asociațiile și fundațiile își desfășoară activitatea în cele mai bune condiții.“, a precizat și Emanuel Aconstantinesei, administratorul clădirii (foto, st.). Gestiunea acestui spațiu, cea a Centrului Multifuncțional (în curs de finalizare) și a Școlii Pittner este asigurată de Agenția de Dezvoltare Locală Reșița.