CARAȘOVA – Mai exact, să se înscrie la licitația vizând lucrările de întreținere a podului peste Valea Șareneac, de la Carașova!
Podul cu pricina, situat pe DN 58 km 57+489, la ieșirea din Carașova înspre Anina, a fost construit în anul 1982 și a fost dimensionat pentru încărcări corespunzătoare clasei E de încărcare, una specifică majorității podurilor amplasate pe drumurile naționale supuse unui trafic intens. Doar că între timp, „în conformitate cu durata de exploatare“, au apărut o serie de degradări la „suprastructură, infrastructură, cale pe pod și pe trotuare, parapet, borduri, rosturi“ pe care CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara, le dorește cât mai curând remediate.
„Podul prezintă o stare tehnică care nu asigură condițiile minime de siguranță a circulației, cu tendința de afectare a capacității portante structurale și pentru care sunt necesare lucrări de reparații a structurii de rezistență afectată de degradări.“, se menționează în Proiectul Tehnic de Execuție (PTE), cu propunerea execuției lucrărilor de reparații „în scopul readucerii podului la alcătuirea constructivă și condițiile de funcționalitate conform cu normativele în vigoare“.
Podul are o lungime totală de 91,7 m, cu 3 deschideri de 26,5 m, cu două benzi de circulație cu carosabilul de 8 m și trotuare pe ambele părți de 1 m lățime fiecare. Contractul scos la licitație, vineri, are o valoare estimată de 6,33 mil. lei, impunând o durată a lucrărilor de 9 luni și o garanție de 60 de luni. Potrivit PTE, pe durata realizării reparațiilor, va fi necesară dirijarea circulației rutiere și pietonale pe un singur sens de circulație, semaforizat, cu limitarea vitezei la 10 km/h. Mai mult, „în timpul schimbării aparatelor de reazem, circulația rutieră și pietonală pe pod se va închide, aceasta deviindu-se pe rute alternative stabilite de către Beneficiarul lucrării împreună cu Antreprenorul acesteia.“, se mai arată în proiect.
Cum termenul limită de depunere a ofertelor este 11 august și evaluarea acestora se va întinde cel puțin până la începutul lunii noiembrie, într-o variantă optimistă constructorul ar putea fi desemnat până în iarnă, astfel încât lucrările la pod să înceapă, dar să se și încheie, în 2026.
JCS-Walter Fleck