Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – E vorba despre reabilitarea Liniei CF Reșița Nord – Voiteni, probabil preluată de CFR Infrastructură!

Cu toate că răgazul oferit de PNRR pentru finalizarea „lucrărilor de tip renewal“ expiră în iulie 2026, deocamdată stăm bine doar cu speranța că execuția lor va începe, odată și odată. „Proiectul se pare că va fi preluat de către CFR infrastructură. Vom preda SF-ul și vor licita dânșii execuția. E un proiect în stres, îl avem gata de aproape un an, dar ne bucurăm că se face! Sperăm să se facă, dacă ei se țin de treabă!“, a declarat primarul Ioan Popa.

„Stres” înseamnă în primul rând timpul extrem de scurt rămas la dispoziție pentru parcurgerea tuturor etapelor procedurale. „Dacă mâine s-ar scoate la licitație, trebuie să aștepți 35 de zile, să analizezi ofertele… dar mai devreme de 4 luni nu poți avea un câștigător. Fiind vorba despre un «renewal», o reînnoire, lucrarea nu necesită autorizație de construire și s-ar putea demara direct. Ceea ce ni s-a comunicat, voalat, de la CFR Infrastructură, e că dânșii n-au încredere că noi putem să gestionăm proiectul ăsta până la capăt. Ne-am fi dorit să licităm, dar… asta e! Cartoful fierbinte pleacă de la noi din mână!“, a adăugat Popa.

Cartoful fierbinte“ sunt cei 67 de km ai liniei construite în 1874 (Voiteni-Bocșa Română), respectiv 1892 (Bocșa Română-Reșița Nord), ale căror ultime reparații capitale au fost executate în urmă cu peste 40 de ani, între 1981 și 1984.

JCS-Walter Fleck

Adaugă comentariu