Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Este vorba despre prima sesizare din țară, o depășire neregulamentară, depusă prin noul sistem e-SAR, în noaptea de sâmbătă spre duminică, la ora 1.07. Adică la un ceas după ce sistemul a devenit operațional!

„În noaptea trecută, la ora 01.07, a fost primită și prima sesizare la nivel național, prin intermediul e-SAR, în județul Caraș-Severin, pe DN 58, între Anina și Reșița, însă nu a fost vorba despre o situație de comportament agresiv în trafic, ci despre o depășire neregulamentară. În urma vizualizării imaginilor, polițiștii vor dispune măsurile legale care se impun în acest caz. Vă reamintim că sistemul e-SAR este destinat transmiterii de informații pentru prevenirea și combaterea comportamentului agresiv în trafic, în conformitate cu prevederile articolului 54^1 din O.U.G. 195/2002. Aplicația e-SAR poate fi accesată la adresa https://hub.mai.gov.ro, secțiunea Sesizări abateri rutiere.“, informează Poliția județului.

Hub-ul de servicii al MAI se dorește a fi și o modalitate de sesizare a comportamentului agresiv în trafic, care poate provoca evenimente rutiere cu consecințe deosebit de grave. „Începând de duminică, 27 octombrie 2024, pe aplicația M.A.I., hub.mai.gov.ro, la secțiunea ESAR (sesizări abateri rutiere) se vor putea transmite informații despre comportamentul agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice. Sesizarea participantului la trafic va trebui să conțină, în mod obligatoriu, datele acestuia de identificare (nume, prenume și codul numeric personal ori, după caz, codul de identificare, datele de contact, număr de telefon și adresa de corespondență, declarație pe propria răspundere cu privire la veridicitatea aspectelor percepute și a înregistrării audio-video sau video, data, ora, locul sau orice alte elemente care să conducă la identificarea locului unde a fost surprinsă posibila faptă contravențională, precum și semnătura).“

Ce anume se interzice, fiind considerat comportament agresiv al unui conducător auto pe drumurile publice? Manevrele sunt următoarele:

– deplasarea succesivă de pe o bandă de circulaţie pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depăşirii unui şir de vehicule care circulă în acelaşi sens;

– întoarcerea vehiculului prin folosirea frânei de ajutor;

– pornirea vehiculului de pe loc prin patinarea excesivă, în gol, a roţilor motoare;

– circulaţia cu vehiculul la o distanţă foarte redusă faţă de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât şi în lateral, ori reducerea bruscă a vitezei de deplasare fără motiv întemeiat, de natură a intimida conducătorul acestuia;

– folosirea repetată a semnalelor sonore şi/sau luminoase de natură a obliga nejustificat conducătorul de vehicul care circulă în faţa sa să elibereze banda de circulaţie;

– conducerea mopedului sau motocicletei având în contact cu partea carosabilă numai una dintre roţi;

– mersul cu spatele cu vehiculul în scopul intimidării celorlalţi participanţi la trafic care circulă în spatele acestuia;

– realizarea intenţionată a unui derapaj controlat al vehiculului în vederea întoarcerii sau rotirii acestuia;

– conducerea intenţionată a unui vehicul prin accelerarea repetată a motorului, de natură a stânjeni persoanele aflate în zona drumului public.

JCS-A.M.