CARAȘ-SEVERIN – Reînnoirea infrastructurii feroviare dintre stațiile Reșița Nord și Voiteni, pregătită pentru licitație!
În cadrul ședințelor de joia trecută ale consiliului județean și cel local au fost parcurse și depășite ultimele etape birocratice dinaintea lansării licitației pentru realizarea Etapei I „Lucrări de tip renewal“ din cadrul Componentei B: Reșița Nord-Voiteni, parte a obiectivului de investiție „Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița frontieră“. „Am ajuns la capătul hârtiilor, după o muncă grea, de trei ani! În final am reușit, având aportul ministrului Sorin Grindeanu și al celorlalți din momentul în care am pornit proiectul și până astăzi. L-am început cu ministrul Bode la Transporturi, am continuat cu Drulă și apoi cu Grindeanu. Deci, e un proiect care a traversat mandatele a trei miniștri, pe care a trebuit să-i convingem pe rând despre oportunitatea, eficiența și utilitatea acestui proiect.“, a explicat primarul Reșiței, Ioan Popa.
În cadrul ședinței de CL, acesta i-a mulțumit în special consilierei sale Daniela Copaci, „pentru că toată munca asta a avut-o în capul piramidei. Legătura cu celelalte trei entități (CL Timișoara, CJ Timiș și Caraș-Severin) a fost una extrem de complexă. Cu lămuriri, cu oameni care neavând curaj nu și-au asumat, cu direcții juridice complicate, la care s-au adăugat discuțiile cu CFR Infrastructură, o entitate destul de rigidă, în a căror «bucătărie» am intrat, practic. Putem spune că ea a adus 130 de mil. de euro în Regiune!“
Finanțarea este asigurată prin PNRR, un memorandum care permite semnarea contractului fiind aprobat în ședința de Guvern din 23 mai. „Avem acordul ca noi, Reșița, să scoatem la licitație lucrările de execuție. O vom face în cel mai scurt timp, astfel încât în iulie 2026 lucrările să fie gata, fiind o condiție importantă impusă de PNRR.“, a adăugat edilul-șef. Documentația celeilalte componente a proiectului, Timișoara Nord – Voiteni – Stamora Moravița frontieră, este de asemenea finalizată, dar de obținerea finanțării și licitarea proiectării și execuției lucrărilor se va ocupa CFR Infrastructură.
După finalizarea lucrărilor, distanța dintre Reșița și Timișoara ar trebui să poată fi parcursă în 75 de minute, iar prin utilizarea unui material rulant adecvat particularităților traseului se va putea impulsiona și transferul transportului de mărfuri de pe rutier pe feroviar. Conform referatului de aprobare, viitorul trafic/zi pe sectorul Reșița-Nord – Voiteni este estimat la 405-673 călători și 4.460-5.541 tone mărfuri. Cât despre calea ferată Reșița Nord – Reșița Sud, putem menționa că, tot joi, a fost aprobată și documentația tehnico-economică la faza de studiu de soluție, întocmită de Metroul SA, vizând reînnoirea căii de rulare a respectivului tronson.
JCS-Walter Fleck