VEST – E vorba despre elaborarea studiului de fezabilitate pentru tronsonul Caransebeș-Lugoj al drumului de mare viteză ce pornește de la Filiași, a cărei licitație a fost pe rând anulată, reluată, suspendată…
„Pentru proiectarea ultimului lot al drumului de mare viteză Filiași-Lugoj au fost depuse 7 oferte! Studiul de Fezabilitate pentru sectorul Caransebeș-Lugoj (50 km) trebuie să fie finalizat în maximum 20 de luni, după semnarea contractului.“, a anunțat, în această după-amiază, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Suma estimată pentru derularea acestui contract este de 18,56 milioane de lei (fără TVA) și este asigurată din fonduri europene nerambursabile. „Întregul proiect al drumului de mare viteză Filiași-Lugoj, cu o lungime de aproximativ 230 km, are un rol important în asigurarea unor conexiuni moderne atât între regiunile istorice ale României, cât și între estul și vestul Uniunii Europene.“, a adăugat ministrul.
La începutul lunii martie, Sorin Grindeanu își manifestase optimismul în legătură cu închiderea subiectului SF încă „în primăvara asta“. „A fost o istorie incredibilă deși acesta e, de departe, cel mai simplu lot! Dacă te uiți: Caransebeș-Domașnea, greu. Domașnea-Turnu Severin, și mai greu. Severin-Filiași, oricum mai greu decât Lugoj-Caransebeș. Și ăsta a avut cele mai mai mari probleme în licitație, cu tot felul de companii care au crezut că vin și merg pe repede înainte!“, a explicat atunci ministrul.
Cum nici alegerea celei mai bune oferte din cele șapte depuse nu se anunță un lucru tocmai ușor, data pentru care va fi programată pe șantier prima lopată poate fi cu atât mai puțin anticipată în momentul de față.
JCS-Walter Fleck