Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Primăria a semnat contractul cu Strabag. Lucrările vor demara curând. Termenul de finalizare este de 18 luni!

Este vorba despre un proiect în două faze. Faza I cuprinde un tronson de 948 m. Acesta va pleca de la intersecția dintre Bd. Republicii și Bd. Muncii și va trece pe lângă stadionul de la Intim, pe un pod care va fi construit peste Bârzava. Apoi drumul va veni pe lângă firma de fier vechi și sala de evenimente și va ajunge la podul Artrom Steel existent în prezent, dar care va fi înlocuit. Faza II, de 2,8 km, va pleca de la intersecția de la Intim și va veni pe str. Țerovei pe trei benzi, până la podul de peste pârâul Țerova. Apoi va intra pe platforma industrială și se va merge pe patru benzi până la pasajul pe sub care treceau trenurile către halda de zgură. Pasajul va fi demolat și, în locul lui, se va face un sens giratoriu, după care se va intra pe două benzi. Proiectul prevede și realizarea unei bretele care va lega drumul pentru care azi s-a semnat contractul și un viitor pod rutier care se va face peste Bârzava puțin în amonte de benzinăria OMV. Toate aceste tronsoane vor fi prevăzute cu trotuare, piste de biciclete, iluminat, sistem de preluare ape pluviale. „Facem o conexiune între orașul nou și centru, care va schimba mult circulația în oraș!”, a declarat primarul Ioan Popa.

Reșițenii sunt fantastici, peste așteptările primarului care le mulțumește pentru înțelegere. Mai ales că, pe viitor, vor urma alte schimbări. „Vrem să ne organizăm în zona pe care o va ocupa Nhood, să pornim de acolo și să încercăm să lucrăm pe zona C. Caransebeșului-Intim. Asta după ce eliberăm traficul prin Triaj, ceea ce cred că se va întâmpla în circa două luni. În Triaj, când se va turna asfalt pe banda liniei de tramvai, vom putea muta circulația pe linie, apoi turnăm asfalt pe rutierul existent, după care probabil se va circula în Triaj pe două benzi pentru a decongestiona zona Țerova. Peste puțin timp vom elibera Govândariul și, când vom debloca Triajul la două benzi pe sens ca să putem lucra pe zona Țerova, se va reveni la circulația pe care o aveam înainte.”, a declarat primarul.

Acesta s-a referit și la porțiunea dintre pasajul de la Mociur, care va fi demolat, până la bariera de pe str. Fântânilor. Această porțiune, acum cu piatră cubică, vine modernizată pe un alt proiect de firma lui Cristian Vișan, care face și centrul multifuncțional din Luncă. La solicitarea primarului, lucrul la acea porțiune va demara după ce zona Triaj va fi eliberată. „Avem șansa de a lucra cu firme serioase. Din perspectiva orașului, această legătură rutieră este un proiect care va crea în primul rând front pentru Nhood, care așteaptă să demareze proiectul lor, dar deschide și o altă perspectivă de circulație pentru a decongestiona zona Triaj. Cu siguranță, polarizarea se va muta pe malul drept al Bârzavei.”, a mai spus Ioan Popa.

Mihai Richard, director tehnic Strabag, a dezvăluit că, pe partea de materiale, proiectul prevede utilizarea zgurei și că se va lucra cu zgură de la Reșița. În privința forței de muncă, Strabag lucrează mult cu utilaje și dispune de echipe proprii, însă nu este exclusă suplimentarea acestora cu forță de muncă locală. „Vom lăsa echipa de proiect să-și facă treaba, iar noi să putem finaliza lucrările mai repede. Până în prezent nu am avut contracte care să nu fi fost finalizate la termen!”, a încheiat Mihai Richard.

JCS-Ionel Ivașcu